Logo niet transparant

Status
Niet open voor verdere reacties.

duifje1973

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2006
ik wil een rond logo invoegen in dreamweaver. Dit logo heb ik met fireworks aangepast.
De achtergrond is transparant (is ook daadwerkelijk geselecteerd in canvas color. De achtergrond laat ook transparant blokjes zien.
Als ik dit bestand in dreamweaver plak via insert image krijg ik het in de eerste instantie goed op het beeld. Maar als ik een voorbeeld opvraag in de webbrowser dan krijg ik een wit of grijs vierkant te zien waar het logo instaat.
Ik heb het ook wel eens goed gehad, maar ik krijg het niet meer voor elkaar. Wat doe ik nu verkeerd? Kan iemand mij daarbij helpen?

Lydia

Is het een PNG-afbeelding? Zo ja, Internet Explorer kan geen transparatie zien in PNG-afbeeldingen. Als je toch transparatie wilt zul je een GIF-afbeeldingen moeten gaan gebruiken, of gewoon de achtergrond in de afbeelding zelf zetten, als dat mogelijk is.
(In andere browsers wordt een transparate PNG-afbeelding meestal wel goed weergeven.)

Ik doe ook alles met gif. Is wel het lichtst voor je site ook. Moet je wel aangeven dat t een 'transparante gif' is ander wordt de achtergrond alsnog wit.

Ik heb het zelf even geprobeerd en krijg hetzelfde probleem (ook in Dreamweaver trouwens). Hoogstwaarschijnlijk ligt het niet aan Dreamweaver, maar aan Fireworks.
Ik zou zo ook niet weten hoe je het met Fireworks alleen kunt oplossen, maar je zou het met Photoshop transparant kunnen maken als je dat hebt (Paintshop lukt denk ik ook wel) en anders met het gratis programma Irfanview.

Ik doe ook alles met gif. Is wel het lichtst voor je site ook. Moet je wel aangeven dat t een 'transparante gif' is ander wordt de achtergrond alsnog wit.

Ik heb transparante gif volgens mij gevonden, maar dan stuit ik weer op een ander probleem. Al het wit wordt transparant, en dat is ook net weer niet de bedoeling. Ik zal hier wel wat verkeerd doen denk ik.

Ik heb het in de eerste instantie al op de andere manier voor elkaar gekregen.

bedankt voor de reactie

Lydia

Jeroen,

Hé bedankt! Het is gedeeltelijk gelukt. Ik heb het gedaan via Adobe, en opgeslagen als GIF. Hij wordt nu transparant weergegeven. Allen ik krijg er nog geen schaduw omheen. Wel als ik hem maak, maar zogauw ik hem ga opslaan in gif dan kan jhij het niet goed opslaan. Ik weet ook niet of het mogelijk is trouwns. Maar dat vind ik nog niet zo erg. Ik ben er eerst mee gered.

Ik heb nog een ander vraagje aan je. Ik heb even op je site gekeken, en zag dat je een schaduw om je tabel had staan en afgeronde hoeken hebt gebruikt. Mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt? Via dreamweaver of via een ander programma?

Lydia

Hé bedankt! Het is gedeeltelijk gelukt. Ik heb het gedaan via Adobe, en opgeslagen als GIF. Hij wordt nu transparant weergegeven. Allen ik krijg er nog geen schaduw omheen. Wel als ik hem maak, maar zogauw ik hem ga opslaan in gif dan kan jhij het niet goed opslaan. Ik weet ook niet of het mogelijk is trouwns. Maar dat vind ik nog niet zo erg. Ik ben er eerst mee gered.
Graag gedaan, schaduw in GIF-afbeeldingen kun je alleen 100% zichtbaar maken, je kunt geen doorzichtigheidseffect in je GIF-afbeeldingen stoppen.
Ik heb nog een ander vraagje aan je. Ik heb even op je site gekeken, en zag dat je een schaduw om je tabel had staan en afgeronde hoeken hebt gebruikt. Mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt? Via dreamweaver of via een ander programma?
Ik maak al mijn lay-outs met Photoshop en die schaduwen zijn wel GIF-afbeeldingen, maar de achtergrondkleur zit ook in die GIF-afbeelding.
Dit is bijvoorbeeld een afbeelding die ik gebruik:
attachment.php
attachment.php

Bijlagen

• schaduwonderlinks.gif
    schaduwonderlinks.gif
    754 bytes · Weergaven: 52
  • schaduwhoeklinks.gif
    schaduwhoeklinks.gif
    832 bytes · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
transparante .swf

je kan ook het plaatje in flash maken en die opslaan als transparante .swf. deze kun je dan weer inladen in dreamweaver!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan