Logo op website wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariekedaan

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2004
Hallo allen,

Ik zal meteen met de deur in huis vallen, ik zit met het volgende.
Een vriendin van mij heeft een website waarop een logo staat met een tekst die door de consumenten autoriteit niet goed is bevonden. nu wil ik deze aanpassen op de website zodat deze tekst er niet meer in staat.
Ik heb de bronbestanden van de website en de toegang tot de ftp server van hun hostingpartij ... so far so good, de bronbestand hebben een aantal foto's van dat logo die heb ik gecopieerd en bewerkt met gimp .. nou heb ik dus een aantal logo die deze tekst niet hebben.. prima dacht ik .. flash ftp had ik al op de pc geinstalleerd dus via flash verbinding gemaakt met de ftp van hun hosting(wizards of oz) ook helemaal goed maar.... nu vraag ik mezelf af als ik de door mij gemaakte foto's upload naar de ftp van wizards en deze dus vervang met de huidige foto's ... dit goed moet zijn en dat eventueel gelinkte pagina's gewoon goed blijven gaan aangezien het gewoon jpg-bestanden waren en zijn en ook dezelfde bestandsnaam en type blijven hebben.
of moet ik hier nog meer voor doen?

Alvast bedankt !
Groetjes Marieke

Als je de foto's overschrijft met andere foto's die precies dezelfde bestandsnamen hebben dan gaat dat goed.
Maar de bestandsnaam moet exact gelijk zijn, dus:
- houd rekening met hoofd- en kleine letters!!! (Als je mijnfoto.jpg vervangt door Mijnfoto.JPG werkt het niet meer)
- submap waar de foto's in staan blijft hetzelfde
- extentie blijft hetzelfde

Algemene tip:
Zorg ervoor dat je een herstelplan maakt: als blijkt dat ik de boel om zeep heb geholpen hoe kan ik dan de oude situatie weer herstellen?

Dat zou geen enkel verschil moeten maken. Het kan alleen wel zijn dat het even duurt voordat die oude afbeeldingen uit de cache van Google en zo zijn verdwenen.
Afhankelijk van de haast die je hebt zou je je kunnen aanmelden bij Webmaster Tools van Google en dan 'n verzoek om verwijdering/verversing (weet even niet hoe het precies heet) kunnen doen, zodat het sneller dan normaal wordt ververst.

Edit: kruispost met evertVB. Goeie tip, die hoofd/kleine letters.

Laatst bewerkt:
pfieuw dit hoopte ik al .... :) bevestigd ook wel een beetje mijn vermoeden maar .....

een herstelplan .. heb jij toevallig een idee ???

Groetjes Marieke

en uuuhhhhh kan dit terwijl de site gewoon online is???????

:S

Laatst bewerkt:
Herstelplan?

In jouw geval:
Bewaar de oude versie van de foto's en noteer waar ze eventueel naartoe moeten mocht er iets fout gaan.

Bij grotere websites / wijzigingen kan ik me voorstellen dat er volledige backups van de volledige site op na worden gehouden.

O en om hoeveel foto's gaat het?

Het gaat om 1 logo maar deze staat 4 keer in de map dus ik wil deze alle vier vervangen...

ik heb sowieso ook nog de originele bestanden maar als ik dus deze foto's vervang door de mijne moet het goed gaan ... zo niet dan kan ik de oude er weer terugzetten toch ?

het enigste wat ik doe is bestanden ruilen.... verder kan ik toch niets slopen?

Nee nu kan er niets meer misgaan.
Ja je kunt altijd terug.

Aangezien het om maar 4 bestanden gaat, denk ik ook niet dat het een probleem is dat die site intussen in de lucht is. Het kopieren zal maar een paar seconden duren vermoed ik.

TIS GELUKT :D

weliswaar met het zweet in mijn handen maar t is gelukt ....

Hartstikke bedankt!!!!

Met een beetje bluf kom je overal !! :D

Dat de site in de lucht is, maakt helemaal niets uit. Je kunt gewoon bestanden vervangen op 'n draaiende site. Dat kan ook niet anders, want zodra 'n bestand op de site staat is het 'in de lucht'.

Kunnen in theorie bezoekers van een site last hebben van een grootschalige ftp-wijziging op die site?
(Niet dat daar hier sprake van was:))

in neem aan van wel want er zit ook een ideal-systeem achter ;) maar geen grote wijzigingen en gelukkig alles goed gegaan
wel leuk dat het zo gelukt is !
Nogmaals bedankt !

en ow ja ... met online zijn van de pagina bedoelde ik eigenlijk meer of ik de pagina op under construction moest zetten ja of nee zodat er geen betalingen meer gedaan konden worden

Laatst bewerkt:
Met 'n ideal-systeem weet ik het niet. Ik kan me voorstellen dat dat met beveiliging te maken heeft en dat het dan even handig kan zijn om zoiets even uit te schakelen, tot álles is vervangen.
Maar in het algemeen kun je gewoon alles 'live' vervangen. Er is dan natuurlijk wel 'n kans(je) dat iemand 'n al gewijzigde tekst met 'n nog niet gewijzigde afbeelding krijgt. Maar normaal genomen zul je alle bestanden uit 'n pagina in één keer vervangen, dus dat is normaal genomen 'n kwestie van hooguit 'n paar seconden. (Aangenomen dat je pagina 'n enigszins normale maat heeft).
Ik heb wel 'ns gehad tijdens het uploaden van 'n groot aantal bestande dat het ftp-programma de hik kreeg (mijn technologische omschrijving van 'n onbekend probleem). Dat leverde 'n aantal lege bestanden op die ik zo'n beetje met hamer en beitel en 'n ander programma heb moeten verwijderen voor ik de nieuwe erop kon zetten. Maar dat is te vergelijken met 'n storing van de server of zo, daar doe je niets aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan