Logon Reset

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicdew77

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2008
Ik heb thuis een paar clients maar als je afmeld dan blijft je username er staan als bijv. pietje inlogt en je logt uit en je drukt control alt del dan krijg je pietje nog te zien.

Hoe kun je dit oplossen door elke keer te wissen??
:confused:

ccleaner

en dan istellen op elke keer als je de pc opstart dat hij cookies wachtwoorden automatisch verwijderd

Nee in het register even iets aan zetten als het om dit gaat:
classicloginblue.png

Om in het register te komen even naar start: regedit intypen(XP: start>uitvoeren>regedit> onder staande sleutel los van elkaar zien, en dan even dontdisplaythelastusername, waarde 0 naar "1" zonder ""
het is deze register sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\system

Laatst bewerkt:
kan dit ook via group policy want anders moet je dit op elke computer instellen??

of zou ik een script moten maken voor dit? opstart script en dat die dan deze sleutel invoert?

Laatst bewerkt:
Ja dat kan ik heb hem hier: Windows XP Professional
In de Professional versie van Windows XP is dit in te stellen via het groepsbeleid. Ga hiervoor naar Start en klik op Uitvoeren. Typ hier secpol.msc. Klik dan in het venster dat opent op "Lokaal beleid" en daarna op "Beveiligingsopties". Zoek in de lijst dan "Interactief aanmelden: laatste gebruikersnaam niet in aanmeldingsvenster weergeven" en dubbelklik hierop. Klik dan het vinkje aan voor "Ingeschakeld" en druk op OK. Herstart de PC dan en de gebruikersnaam wordt niet meer getoond.

Bron: even naar pc tips en trucs, dan even windows XP ergens tussen beveiligen.

DAt van CCleaner is alleen voor internet en anders vertraagt je opstarttijd van de pc ook nog als je die dag veel hebt gedaan.

Laatst bewerkt:
Group policy kan ook:
Computerconfiguratie -> Windows-instellingen -> Beveiligingsinstellingen -> Lokaal beleid -> Beveiligingsopties -> Schakel in: "Interactief aanmelden: laatste gebruikersnaam niet in aanmeldingsvenster weergeven"

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan