Logon scherm in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

buring

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2004
Ik heb een thuisnetwerkje van 2 pc's. PC1 heeft XP-pro SP2, PC2 heeft XP pro SP1.
Ik heb een Linksys router. PC1 is wireless aangesloten PC2 bekabeld.

Op beide PC's heb ik shared folders. Van PC2 kan ik zonder problemen de folders op PC1 benaderen (lezen en schrijven) Via PC1 zie ik wel de shared folders van PC2 als ik daarop klik dan volgt een login scherm dat vraag om een User id en password om aan te loggen op PC2. Geen idee wat ik moet invullen. Let op bij het opstarten van PC2 hoef ik GEEN userd id en password op te geven.

Internet is via beide PC's gewoon mogelijk.

Enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Dank.

De map wordt gedeeld door een gebruiker die daarop standaard toegang heeft. Als je op een PC wachtwoord (wel altijd een gebruiker bij XP) dan klopt dat niet meer. Door op beide PC's dezelfde gebruikersnamen aan te maken met dezelfde wachtwoorden is het probleem opgelost.

Bedankt. Zal ik zo een proberen. Wat ik echter niet snap is dat ik nu wel van PC2 naar PC1 kan zonder de login terwijl de gebruikersnamen niet overeenkomen.

De manier van delen, het wel of niet actief zijn van het gastaccount enz. kunnen redenen zijn.

ik heb mijn user van PC een password gegeven en kan als ik dit gebruik inloggen via PC2. Voorlopig goed genoeg. Nu moet ik wel bij het inloggen op PC1 dit password opgeven. Nog een idee hoe ik dit kan omzeilen?

bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan