logonui.exe

• Onderwerp starter Onderwerp starter Thror
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Thror

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2009
Hey, als ik me pc opstart krijg ik de volgende foutmelding:

"C:\windows\system32:logonui.exe is niet toegangkelijk.

de mapnaam is ongeldig."

verder geen problemen, volgens google heeft het iets met het opstartscherm te maken maar is (denk) niets anders/raar.

Is dat dubbelpunt een typfout?

Indien NIET:

Download CCleaner, en download de handleiding hier. Let op tijdens het installeren dat je "de yahoo toolbar installeren" niet mee aanvinkt.
Volg het onderdeel "Het register opschonen" uit de handleiding.
Het probleem zou opgelost moeten zijn.

Heb je onlangs een virus of adware verwijdert? Scan je computer eens grondig voor de zekerheid.

Scan je computer tegen adware/spyware met MBAM [download hier] en tegen virussen [online].

Laatst bewerkt:
crapcleaner gerunt en een virus verwijderd, nogsteeds error message.
het bestandje logonui.exe staat gewoon in system32, en bevat geen virus.

zit wel een raar dll bestand bij, "logonui.exe.manifest" geen idee of dat hoort? nog nooit gehoord van een "manifest bestand". google heeft er ook niet al te veel informatie over.

De logonui.exe en het manifest-bestand nooit verwijderen of je hebt geen opstartscherm meer. :p

Ik stel de vraag nogmaals, dat dubbelpunt, is dat een typfout of niet.

Installeer dit programma is:

http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902.aspx

Na de installatie start je het programma, in Vista moet dit met Adminstratieve bevoegdheden (rechtsklik >> als admin uitvoeren).

Zoek in één van de tabbladen naar exact die regel die in je foutmelding staat, deze dus:
"C:\windows\system32:logonui.exe

Als je die ergens vindt, maak er dan eens een schermafdrukje van en voeg deze bij je volgende bericht.

naamloosvuv.png

K bedankt heeft geholpen, maar wat was het?

Een virus?

Logonui.exe wordt vaak als virus gebruikt maar dan zou het niet op de plaats staan waar die regel naartoe wil gaan. Nvdisplay is in principe van NVidea, maar de twee hebben niet bijster veel met elkaar te maken én er staat een typfout in. Een dom virus misschien? Wie zal het zeggen. :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan