Lokaal account - password wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

voyager2014

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 apr 2014
Hallo
Weet iemand of het mogelijk is om bij windows 8 Home van een lokaal account gebruikers te dwingen om hun wachtwoord te wijzigen als ze voor het eerst inloggen?
Ik heb een aantal pc's waar ik zelf beheerder van ben maar ik wil om diverse redenen geen gebruik maken van ms-accounts. Dus heb ik op elke pc een aantal lokale accounts aangemaakt met een standaard wachtwoord, maar ik wil graag dat dat gewijzigd wordt zodra er voor het eerst mee gewerkt wordt.

Ik heb wel gelezen dat het met group policy wel kan maar dat zit niet in windows Home.

Hoop dat iemand mij kan helpen, scheelt heel veel werk :-)
groeten
peter

Windowstoets + r
lusrmgr.msc
enter
Gebruikers:
Afhankelijk tot welke groep ze zijn ingedeeld kun je onder de tab algemeen de optie "Gebruiker moet wachtwoord bij volgende aanmelding wijzigen" aanvinken.

Beste Mik
Dat werkt dus niet onder de home versie. "Deze module kan niet worden gebruikt met deze versie van Windows 8......"
En bij gebruikers in het control panel kan ik niet aanpassen wat ik wil.

Ik ben er nog steeds niet uit, maar ik begin haast te geloven dat het niet kan.
In group policy kan ik geen enkele setting vinden die per user instelt dat het wachtwoord gewijzigd moet worden
In de lusrmgr krijg ik ondervermelde fout
In de rekenbladen die ik van TheKnight gekregen heb kan ik ook geen wijs uit worden.
In elk geval bedankt voor de moeite

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan