lokaal beleid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Party-Boy

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2003
ik heb een netwerk bij me thuis opgezet.
Ik heb ook een server ertussen gezetten en daar draait win200 server op.
Als k hier een gebruiker op aan maak en k wil inloggen op me andere pc (client) zegt ie het lokaal beleid van deze computer maakt het niet mogelijk u interactief te maken.
Weet iemand wat ik hier aan moet doen.
Op de client staat winxp

Bedoel je niet:
"het lokale beleid staat niet toe om u interactief aan te melden"?

XP home of XP Pro? Domein ( dan pro )?

Laatst bewerkt:
ja datis de melding die hij geeft.

Het is Xp Pro en heet domein heet pascal
mijn eigen naam :D

Ik vermoed dat je deze moet hebben:
Start, configscherm, systeembeheer, lokaal beveiligingsbeleid, lokaal beleid, beveiligingsopties, "interactief aanmelden: voor het ontgrendelen van het werkstation is verificatie door de domeincontroller vereist" => uitschakelen...

Neuzel sowieso daar eens rond.

dat is togh voor het ontgrendelen van de computer en niet voor het inlogprocedure

Ga naar start, uitvoeren en typ GPEDIT.MSC. Er opent een nieuw scherm. Blader naar de instelling in de bijlage (ik denk dat dat de boosdoener is) en haal daar het account waarmee je op dat moment bent ingelogd weg.

Bijlagen

• gpedit.jpg
    gpedit.jpg
    86,6 KB · Weergaven: 152
Geplaatst door hangmat
Ga naar start, uitvoeren en typ GPEDIT.MSC. Er opent een nieuw scherm. Blader naar de instelling in de bijlage (ik denk dat dat de boosdoener is) en haal daar het account waarmee je op dat moment bent ingelogd weg.

:thumb:

En eventueel kun je ook eentje hoger gaan ( lokaal aanmelden ) en daar de desbetreffende user toevoegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan