Lokaal draadloos netwerk en wat dies meer zij...

Status
Niet open voor verdere reacties.

ceemedema

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2013
Berichten
39
Hallo Beste Mensen van dit mooie Helpforum,

Ik heb net een Tablet Asus T100 gekocht met Windows 8.1 er op. Deze tablet is uitgerust met 4Gb geheugen en 500 Gb schijf.

Daarop heb ik W10 geinstalleerd en Easeus Partition Master Free. Met die laatste wil ik een C-schijf en een D schijf creëren, die ik m.i. nodig heb om de bestanden te definiëren, die ik via datzelfde netwerk wil delen.

Als ik die opstart krijg ik het volgende beeld

Knipsel.PNG

De vraag is: zal ik dit veranderen in een C: schijf en een data (D:) schijf en zo ja Hoe?. Het lukt mij van geen kanten....

Kan iemand me helpen?

Voorbaat dank

Cees
 
Laatst bewerkt:
Je kan toch gewoon je bestanden delen, waarom een partitie aanmaken ?
 
Laatst bewerkt:
Dit heb ik al geprobeerd (aanwijzingen gevolgd door systeemhulp) maar ik krijg het dus niet voor elkaar. Vandaar mijn idee om de databestanden in een aparte partitie te zetten (wat ik trouwens toch altijd al doe; dat is dus een extra reden), maar ik krijg die partitie niet voor elkaar...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
Wat me opvalt is dat je EaseUS Data Recovery hebt i.p.v. EaseUS Partition Manager Free.
Staat duidelijk te lezen in je screenshot "Partition recovery".
Dat is een wezenlijk verschil. Met de meegeleverde versie kun je data e/o partities herstellen, back-ups maken maar geen partities aanmaken.
Ik ga je vraag verplaatsen naar een geschiktere sectie.
Bij deze.
 
Laatst bewerkt:
Partitie veranderen

Dankjewel! Was me niet eens opgevallen. Ik ga het vanmiddag nog eens proberen.... maar dan met het goede programma. Mijn bedoeling is dan om de C: schijf te verdelen in een systeem gedeelte voor W10 en het overblijvende (kleine) deel voor wat dataopslag. Dat deel zal ik dan D: noemen. Heb je nog een advies over wat voor Filesystemen ik voor C: en D: moet opgeven. Voor de goede orde: het is een Tablet waar niet veel dataopslag zal plaatsvinden (hooguit tijdelijk). Misschien kan je direct iets meegeven hoe / of ik dat Tablet (Asus Transformer Book T100) kan uitbreiden met extra (externe) opslagmogelijkheden? Er kan een SD-kaartje worden geplaatst. Nogmaals dank voor je aanwijzing!

Cees
 
Laatst bewerkt:
Ik heb je vraag naar hier verplaatst omdat in deze sectie de specifieke kennis zou moeten zitten.
Als ik bij ASUS kijk zie ik dat je bij de aankoop van dit tablet 1 jaar lang gratis onbeperkte ASUS WebStorage erbij hebt. Je kunt natuurlijk ook data opslaan op een usb-stick 3.0 van pakweg 32 GB en meer.
Reviews.
Prijzen e.d.
Zelf heb ik alleen ervaring met MBR partities en niet met GPT.
Ik heb hier een zeer uitgebreide handleiding voor je mét screenshots.
Wel wat leeswerk maar het staat duidelijk stap-voor-stap uitgelegd.
Wellicht dat nog iemand anders je hiermee verder kan helpen.
Succes verder met je vraag. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Geweldig bedankt. Zal het eens rustig doorlezen en even niets wijzigen. Toch weer mooi studiemateriaal gekregen via dit forum!

Ik ga aan de slag en wellicht dat een van je collega´s nog kan bijspringen. Van harte welkom!

Nogmaals bedankt voor je moeite,

Cees
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan