Lokaal internet festival

Status
Niet open voor verdere reacties.

ambulance23

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2011
Hoi allemaal,

Voor een groot festival wat we met een verhuur bedrijf hebben zit ik als lichttechnicus met de vraag of er een manier is om een lokale internet verbinding op te stellen door middel van een laptop die we over hebben.

We willen dit namelijk gaan gebruiken voor het stellen van de lampen vanaf het podium. Aangezien dat we de lichttafel niet op het podium kunnen zetten was een internet verbinding tussen een laptop, windows phone 8, en een android device wel makkelijk. Via de vaste router thuis werkt het wel, maar die kan niet mee na het festival terrein.

Zelf heb ik al met virtual router zitten experimenteren maar de app komt nu niet meer binnen op de pc. Iemand een beter idee?

P.S de laptop kan aangesloten worden op de lichttafel via de DMX en het netwerk protocol wat ik hier voor wil gaan gebruiken is art net

ja, met de laptop een wifi netwerk aangemaakt via de virtuele router. Ik kan wel gewoon inloggen met de laptop maar het signaal van de telefoon komt niet op de andere pc aan.
dus voor de duidelijkheid:
Telefoon (WP 8) -> Pc als router -> Pc als doorgeef station -> (lichttael)
______________Art-Net)________WLan_____________________DMX

Laatst bewerkt:
Dus als ik het goed heb ga je van de Windows Phone naar de (PC) die als router moet functioneren en die moet de Windows phone verbinden met de pc die als doorgeef station werkt.

Eventueel al getest of het werkt met alleen het doorgeef station? Kijk eerst waar het probleem ligt. Dus test of het zonder "router" werkt. Hierdoor kun je kijken waar het probleem ligt mocht het werken zonder "router" dan ligt het aan de "router".

ja, ook dat heb ik al getest dat werkt. het werkt namelijk wel via de vaste router in huis.

Probeer eens de firewall uit te zetten van de laptop. Kijk eens of deze wat tegen houdt. Hierbij bedoel ik natuurlijk de "router"

ook al op beiden geprobeerd. dus router en doorgeefstation, maar die hield niets tegen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan