Lokaal profiel en lokale schijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

rtjdamen

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2007
Hallo,

Ik heb een server platform met windows server 2003, hierop draai ik terminal services, gebruikers kunnen dan inloggen en krijgen hun eigen lokale schijven schijven via de ts sessie te zien.

Dit is een standaard functionaliteit van microsoft maar om de een of andere reden werkt het niet goed, soms als een gebruiker zich afmeld en daarna weer aanmeld krijgt hij ipv zijn lokale schijven rare icoontjes te zien in deze computer, zo'n icoontje wat windows gebruikt als hij ergens het bestandsformaat niet van herkent. Na lang onderzoeken heb ik gemerkt dat dit probleem ontstaat als een gebruiker uitlogt en de lokale kopie van zijn zwervend profiel gelocked blijft staan. Bij de eigenschappen van deze computer en dan geavanceerd heb ik gezien dat het betreffende profiel niet kan worden verwijderen, als ik de server herstart kan dit wel en is het probleem met de schijfmapping verholpen, helaas komt dit probleem toch regelmatig voor en ik snap niet hoe we dit kunnen verhelpen. Enig idee wat dit probleem kan veroorzaken?

Ik heb een nieuwe server installatie gedaan om zeker te stellen dat het niet aan de server lag en idd het probleem blijft ook na een nieuwe installatie gewoon terug komen.

Met vriendelijke groet,
Robin

Gebruikers hebben dus geen ts profile op een server staan alleen lokaal op e TS?
Hoe staan de rechten op documents and settings op de TS? heeft creator owner daar wel full control en dus de gebruiker op zn eigen profiel?

De gebruikers werken met een zwervend profiel, ze loggen in en op een centrale nas server wordt het profiel opgehaald, zodra hij uitlogt slaat hij het profiel daar ook weer op. Het lijkt veroorzaakt te worden door een proces dat de registry gelocked houdt tijdens het afmelden waardoor de gebruiker niet goed kan afmelden.

Moet ik deze installeren op de terminal server? Het klinkt namelijk als een goede oplossing!
Alvast heel erg bedankt ik hou jullie op de hoogte!

Het Werkt! Heel erg bedankt dit was voor ons een belangrijk probleem waar we geen oplossing voor konden vinden!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan