lokaal toegang

Status
Niet open voor verdere reacties.

linders007

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2010
Berichten
81
hallo
ik heb een probleem met mijn nieuwe router sitecom wl351 samen met de usb stick wl345
ik krijg geen toegang ot het internet wel heb ik verbinding met het modem.
windows vista 32bit
bij het rode kruis staat waarschijnlijk je dns instelling niet goed.
staat bij mij op automatisch en heb deze al eens opgezocht en met de hand ingevoerd wat geen resultaat gaf.

wie kan mij hiermee helpen

alvast bedankt
Peter
 
Laat toekennen ip-adres, subnemasker en standaardgateway op Automatisch staan, maar stel als DNS-servers 'vast' in:
208.67.222.222
als eerste DNS-server, en
208.67.220.220
als tweede DNS-server
[Dit zijn DNS-servers van OpenDNS, die vrij te gebruiken zijn]

Succes,

Tijs.
 
2 Zaken:
1. Meld ons (met je pc/laptop aangesloten op het providerapparaat) de uitvoer van:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe ipconfig /all
(vanwege vraag 2.a., zie hieronder)
Het gaat om het ip-adres dat je (bedrade) netwerkverbinding gekregen heeft van (of via) het providerapparaat.
2. Meld ons óók aan welk merk + type providerapparaat de Sitecom is aangesloten.
a. Is dat (ook) een router, dan kan het zijn dat als die providerrouter hetzelfde netwerk aanbiedt aan de LAN-kant als je router gebruikt dat er niet gerouteerd wordt en er dus niets doorkomt
b. Is dat een modem, dan kan het zijn dat je router geen ip-adres krijgt van je provider. Je moet dan (laten we zeggen dat een half uur hopelijk genoeg is) de modem van de provider uitzetten en uit laten staan. Daarna de router via de WAN/Internet aansluiting op de modem aansluiten, de modem van de provider aanzetten en zodra die helemaal is opgestart, de router aanzetten en wachten totdat die helemaal is opgestart.

Succes,

Tijs.
 
het modem is een Arris touchstone mdel TM602B/220
ik ben aangesloten bij UPC
en het draadloze model is een sitecom 300n router WL351UP met daarbij de usb stick WL345

een screenshot bekabeld op het modem Arris
ipconfig-all zonder sitecom.jpg
en hier met de sitecom ertussen
ipconfig-all met sitecom.jpg
alvast bedankt de reacties:thumb:
 
Dan geldt 2.b (de Arris is geen router).

2.b. Is dat een modem, dan kan het zijn dat je router geen ip-adres krijgt van je provider. Je moet dan (laten we zeggen dat een half uur hopelijk genoeg is) de modem van de provider uitzetten en uit laten staan. Daarna de router via de WAN/Internet aansluiting op de modem aansluiten, de modem van de provider aanzetten en zodra die helemaal is opgestart, de router aanzetten en wachten totdat die helemaal is opgestart.

Tijs.
 
Fijn dat het werkt nu! :)

Klik nog even op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan