lokale account wachtwoord veranderen zonder aanlog

Status
Niet open voor verdere reacties.

DenotsNiaga

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2004
Ik heb een 2008 R2 server met lokale accounts. (geen Active directory)
Deze gebruikers kunnen niet lokaal aanloggen op de server maar gebruiken deze accounts om op de sharepoint omgeving te werken.

Nu is het zo dat als het wachtwoord verlopen is dat wij de wachtwoorden moeten veranderen voor deze gebruikers.
Dit is er veel werk en ik wil dit graar anders regelen.

Het account op wachtwoord verloopt nooit is geen optie!

Hoe kan ik de gebruikers toch de mogelijkheid verschaffen om hun eigen wachtwoord te veranderen als deze verlopen is.
(Bijvoorbeeld: via webinterface mag eventueel een betaalde tool zijn.)

of als dit niet mogelijk is een script wat automatisch wachtwoorden genereerd en een output geeft van alle nieuwe wachtwoorden.

elke ander oplossing is ook welkom. :-)\

Als het goed is krijgen gebruikers ruim op tijd de mogelijkheid aangeboden om hun wachtwoord te veranderen. In dat geval is het een kwestie van gebruikers opvoeden. Maar of dat ook zo is bij een Sharepoint login weet ik zo niet.

Nee je moet Sharepoint vergeten, de gebruikers krijgen de tijd om hun wachtwoord te veranderen.
dat klopt maar ze loggen enkel in sharepoint aan en daar krijg je geen melding en geen optie om je wachtwoord te gebruiken.

aangezien ze nooit op de lokale machine aanloggen, en hier niet eens rechten voor hebben is er geen mogelijkheid voor hun om hun wachtwoord te veranderen.

als je dit hele verhaal vergeet is het enige wat ik zoek:

een manier om je lokale wachtwoord zelf te veranderen zonder op de machine aan te loggen.

of een script die ik kan runnen om hun wachtwoord in 1x te veranderen.
(random password + outlput om naar de gebruikers te mailen.)

Nope :)

dat werkt enkel als je een AD hebt.
het gaat bij mij om lokale accounts er is geen active directory

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan