hoi allemaal,
Ik wil bij mij thuis een lokale ftp server instellen.
Dit doe ik nu met Serv u FTP.
het probleem is dat ik extern (bijv. bij de buurman) in wil loggen maar dat werkt niet (bijv ftp://84.xx.xxx.xx)
Lokaal werkt het wel (bijv. ftp://192.168.1.xx)
in het programma staat poort 21 ingesteld
in mijn modem/router van tele2 staat poort 21 open op mijn lokale ip adress
( ook 2121 en 2100 geprobeerd )
Firewall van windows staat uit.
dit alles werkt ook niet met ftp client progjes zoals Filezilla
Iemand een idee?
Dit alles heb ik al eerder gepost op ander forum zie hieronder de reactie.
Hoe heb je serv-u ingesteld? Je zit namelijk achter een NAT, dus directftp zal zo vlug niet gaan werken (poort 21).
Poort 21 heb je sowieso een forward van nodig, maar je hebt ook een passive range nodig, die moet boven de 1024 liggen bijv. poort 1050-1055 is genoeg. Dat moet je dan ook instellen in Serv-u en daar moet je ook port-forwards voor maken.
Verder is het handig om bij de configuratie van de ip's waar Serv-u naar moet luisteren zowel je externe alsook je interne ip adres in te geven.
Dan zou het moeten lukken.
mijn reactie daarop
ok dus lokaal kan ik er wel op...... ik typ ftp://192.168.1.xx no problem
ik heb PASV port range : 1050-1055 (waar stel ik deze in in de router ? tcp 1050-1055 bij virtual servers of moet ik trigger gebruiken)
Ik heb FTP port number: 21
Ik zou graag zien dat ik zoals ik vroeger kon... gewoon kan typen FTP://(WAN ip adress)
Is dat mogelijk ?
vervolg van mij
ik heb PASV port range : 1050-1055 (waar stel ik deze in in de router ? tcp 1050-1055 bij virtual servers of moet ik trigger gebruiken)
Ik zou graag zien dat ik zoals ik vroeger kon... gewoon kan typen FTP://(WAN ip adress)
Is dat mogelijk ?
Ik wil bij mij thuis een lokale ftp server instellen.
Dit doe ik nu met Serv u FTP.
het probleem is dat ik extern (bijv. bij de buurman) in wil loggen maar dat werkt niet (bijv ftp://84.xx.xxx.xx)
Lokaal werkt het wel (bijv. ftp://192.168.1.xx)
in het programma staat poort 21 ingesteld
in mijn modem/router van tele2 staat poort 21 open op mijn lokale ip adress
( ook 2121 en 2100 geprobeerd )
Firewall van windows staat uit.
dit alles werkt ook niet met ftp client progjes zoals Filezilla
Iemand een idee?
Dit alles heb ik al eerder gepost op ander forum zie hieronder de reactie.
Hoe heb je serv-u ingesteld? Je zit namelijk achter een NAT, dus directftp zal zo vlug niet gaan werken (poort 21).
Poort 21 heb je sowieso een forward van nodig, maar je hebt ook een passive range nodig, die moet boven de 1024 liggen bijv. poort 1050-1055 is genoeg. Dat moet je dan ook instellen in Serv-u en daar moet je ook port-forwards voor maken.
Verder is het handig om bij de configuratie van de ip's waar Serv-u naar moet luisteren zowel je externe alsook je interne ip adres in te geven.
Dan zou het moeten lukken.
mijn reactie daarop
Is dat mogelijk ?
vervolg van mij

Is dat mogelijk ?