lokale print spooler service wordt niet uitgevoerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

groen29

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2001
hallo
ik kan mijn printer canon mp520 niet instaleren op windows 7.
ik jkrijg deze fout melding.

lokale print spooler service wordt niet uitgevoerd

wie kan mij helpen

gr,

Maak een snelkoppeling naar services.msc op je bureaublad, rechtsklik erop, en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
Kijk of de Print Spooler service op opstarttype Automatisch staat én gestart is.
Indien niet, opstarttype aanpassen, op Toepassen drukken, en dan kijken of de Print Spooler service gestart kan worden.

Succes,

Tijs.

Maak een snelkoppeling naar services.msc op je bureaublad, rechtsklik erop, en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
Kijk of de Print Spooler service op opstarttype Automatisch staat én gestart is.
Indien niet, opstarttype aanpassen, op Toepassen drukken, en dan kijken of de Print Spooler service gestart kan worden.

Succes,

Tijs.
hallo
de print spooler staat op automatisch
maar gaat vanzelf weer uit als ik hem start
krijg dan de fout 0x000006be als ik de printer wil instaleren

gr,

Dan moet ik passen, en hoop ik dat iemand anders nog een tip heeft.

Tijs.

het is gelukt zie hieronder hoe ik het voor elkaar heb gekregen

Je opent het register met regedit.exe en gaat dan naar het volgende pad:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Print\Monitors

Hier laat je alleen de volgende mappen staan:

Local Port
Microsoft Shared Fax Monitor
Standars TCP/IP Port
USB Monitor

Je verwijderd dus de twee andere mappen die er in staan (heb lekker handig niet de namen genoteerd en kan ze niet terughalen,
dus kan de mappen niet benoemen. )
Geloof dat het WSD monitor en Thinsoft oid was, maar aan de hand van de 4 genoemde mappen moet het lukken.

Sluit nu regedit en ga naar services, start daar Print Spooler service en als het goed is blijft hij nu draaien

:thumb::thumb::thumb:

Hmm... je had dus (per ongeluk neem ik aan) via software-installatie extra printmonitoren geïnstalleerd (je noemde een paar mogelijke 'kandidaten' hieromtrent).

Evengoed een goede instructie! :thumb:

[Mocht je dat nog niet gedaan hebben]: Graag nog even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan