Long Range WiFi > Keuze?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dominiqu3

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2006
Ik ben bezig om een WiFi Netwerk op te zetten thuis met een langere range. De afstand die ik (minimaal) moet overbruggen is 75 meter... (Van binnen, door stenen muur naar buiten, afstand van +- 70 meter, door aluminium wand en isolatiemateriaal naar binnen)

Nu ben ik een beetje aan het rond zoeken geweest en kwam ik uit op twee mooie routers van EnGenius

EnGenius ECB-3500
Met deze kan ik tot max 600Mw op B/G uitzenden (Ik weet de NL max van 100Mw)
http://www.misco.nl/product/1011433...x=0&tabBarViewName=ProductDetail&page=1&#tabs

EnGenius ECB-9500
Met deze kan ik 100Mw op N en 600Mw op B/G uitzenden
http://www.misco.nl/product/1010315...x=0&tabBarViewName=ProductDetail&page=1&#tabs

Welke zal ik kiezen? Of heeft iemand nog een betere suggestie voor nog langere ranges? (richt) antennes heb ik evt al en ga ik dan mee experimenteren (eerst zonder later evt. met)

Als je door een aluminium wand heen moet, kan je WiFi wel vergeten... Ik weet niet hoe dik die wand is, maar met aluminium folie tussen de vloeren kan ik op m'n eigen kamer (vlak boven router, alleen 1 laag alu-folie +beton ertussen) al niet eens behoorlijk internetten (max 20%). Ik denk dat je dan beter (als je buiten ook wilt kunnen internetten), binnen een sterke zetten en die dan met een 75m lange kabel verbinden met een switch in het kantoor (?).

Sorry voor de late reactie! Drukke dagen achter de rug!

De alluminium wand is erg dun en kan er een (zwakkere) wifi modem router van de buren ook gewoon ontvangen. In de toekomst komt er een houten wand, maar ga ik in de komende lente doen!

Tsja, dan zal het met een gevoelige ontvanger + router toch wel moeten lukken...

Succes!

Ik zou het heel sterk afraden het op deze manier te doen, zeker gezien de alluminium wand, alle ingredienten voor een dramatische wifi ontvangst heb je in je verhaal meegnomen ;)
Wat je het beste kan doen is een point to point wifi verbinding opzetten.

Bekijk die link en gebruik 1 van die bundels, je monteert ze buiten en verbindt ze draadloos met elkaar. Vervolgens ga je binnen verder via ethernet, er zitten PoE injectors bij dus je hoeft ze alleen via UTP van netwerk en stroom te voorzien.

Bedankt voor je tip ;-) Eigenwijs als ik ben ga ik het toch proberen! Heb (tweedehands) zowel een EnGenius ECB-3500 als een EnGenius ECB-9500 op de kop getikt; de eerste als zender de tweede als repeater, moet wel goed-komen denk ik :-) ik zal proberen het resultaat te vermelden ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan