• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Loodshuur berekenen

• Onderwerp starter Onderwerp starter rmk75
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rmk75

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2013
Goedemiddag,

Voor onze loods wil ik een opzetje maken voor het berekenen van loodshuur.
Wanneer een zending gelost is uit een container dan heeft de klant 5 werkdagen vrij om de zending zonder kosten af te halen, na deze 5 dagen moet men een x bedrag betalen aan loodshuur.
Ik gebruik een formule om te bepalen hoeveel dagen loodshuur berekend moet worden (feestdagen hoeven niet meegerekend te worden..)
Nu zou ik graag willen dat, indien er geen uitslag datum is ingevuld, er ‘ nog niet uitgeslagen’ komt te staan (dit lukt). Maar indien de zending minder dan 7 dagen in de loods heeft gestaan krijg ik een foutmelding '#getal!', waar ik dan graag 'geen loodshuur' zou willen krijgen..
Ik heb geprobeerd dit met ALS.FOUT.. te ondervangen maar dit kreeg ik niet voor elkaar..
Wie zou mij op weg kunnen helpen?

Alvast bedankt.

Grt Maurice

Bekijk bijlage Overzicht loodshuur Test 03-06-2021.xlsx

G5 is geen datum, maar tekst.
Wil je effectief ook die feestdagen uitsluiten, dan deze oplossing

Bijlagen

Goedemorgen Cow18,

Bedankt, ik ga 't even bekijken..

Goedemorgen,

In bijgaande sheet zou ik graag de foutmelding #GETAL! weg willen hebben.
Ik heb geprobeerd om dit met een hulpkolom e.d op te lossen maar dit kreeg ik niet voor elkaar.
Bij de inslagdatum worden 7 dagen opgeteld om zodoende een aantal vrije dagen loodshuur te berekenen. Maar als de uitslagdatum binnen 7 dagen valt dan krijgt men deze melding.

Heeft iemand wellicht een 'simpele' oplossing??

Alvast bedankt!!

Bekijk bijlage Overzicht loodshuur testje 11-06-2021.xlsx

Cow18, helemaal top!! :thumb:

Zou dit eventueel ook kunnen zonder kolom F. (dit is meer een hulpkolom..)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan