• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

LOOKUP command

Status
Niet open voor verdere reacties.

SuperTeke

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2004
Damens en heren,

Kan iemand me misschien helpen? (*denkt aan nuon reklame*)

Ik heb twee kolommen waarvan de gegevens bij elkaar horen. (patienten nummers en bloeddruk). Ik heb verder een andere database met alleen de patienten nummers. Ik wil een nieuwe rangschikking waarbij eerste WAARDE 1 (patientennummers) worden gematchet en automatisch WAARDE 2 (bloeddruk) erbij wordt gezet.

Kan iemand me helpen?

Dit kan natuurlijk ook over meerdere bladen, maar dit voorbeeld is in 1 werkblad

vlookup.png

Wat doe ik:

1) Kijk of waarde I2 (look up value)
2) voorkomt in F t/m G
3) En als dat dan het geval is, geef dan in kolom J de bloeddruk (2e kolom in je zoekbereik) weer die daar bij hoort.

Uiteraard moet je de formule doorkopieren naar beneden voor alle patienten. Is dat een beetje duidelijk zo? :)

Laatst bewerkt:
FANTASTISCH!!!

Mag ik je hartelijk bedanken voor je uitleg inclusief de extra moeite die je genomen hebt om een printscreen te maken!
:thumb:

Maakt m´n dag weer goed! Als je er niet uitkomt, dan zie ik wel weer een bericht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan