goedlichtJoost
Gebruiker
- Lid geworden
- 7 mrt 2012
Hallo allemaal,
Ten eerste weet ik niet precies waar ik deze vraag moet plaatsen, ik werk namelijk niet met Excel maar met GoogleDocs Spreadsheet.
maar misschien is het dezelfde oplossing.
Ik heb een kolom met daarin allemaal datums (niet gesorteerd)
nu heb ik twee cellen waarin ik de waarde Vanaf(datum) en tot(datum) invul.
Vervolgens heb ik een cel waarin ik het totaal aantal datums tussen de ingevulde datums wil zien met de volgende formule:
=Countif(B9:B101;">"&K4)-Countif(B9:B101;">"&K5)
In deze cel krijg ik nu het aantal datums wat tussen de twee ingevulde datums ligt.
Dit werkt prima!
Maar vervolgens heeft elke rij met datums ook nog een status.
Er zijn 3 soorten statussen: Pending, Accepted en Denied.
Nu zou ik graag het aantal Pending/Accepted en Denied datums willen zien welke tussen deze twee ingevulde vanaf/tot datums ligt.
Het lijkt me dat ik dan mijn formule moet uitbreiden.
Echter weet ik niet hoe.
Kan iemand mij hiermee verder helpen??
Als 2e stap zou ik dan graag achter de aantallen ook nog de bedragen bij elkaar opgeteld zien. elke datum heeft namelijk ook een bedrag staan
Ik heb een voorbeeld gemaakt in Excel (wellicht dat het hiermee het zelfde werkt als GoogleDocs Spreadsheet) Helaas krijg ik het daar al helemaal niet voor elkaar. Maar het gaat er maar om dat u een idee krijgt van mijn omgeving
Alvast bedankt!
gr
Joost
Ten eerste weet ik niet precies waar ik deze vraag moet plaatsen, ik werk namelijk niet met Excel maar met GoogleDocs Spreadsheet.
maar misschien is het dezelfde oplossing.
Ik heb een kolom met daarin allemaal datums (niet gesorteerd)
nu heb ik twee cellen waarin ik de waarde Vanaf(datum) en tot(datum) invul.
Vervolgens heb ik een cel waarin ik het totaal aantal datums tussen de ingevulde datums wil zien met de volgende formule:
=Countif(B9:B101;">"&K4)-Countif(B9:B101;">"&K5)
In deze cel krijg ik nu het aantal datums wat tussen de twee ingevulde datums ligt.
Dit werkt prima!
Maar vervolgens heeft elke rij met datums ook nog een status.
Er zijn 3 soorten statussen: Pending, Accepted en Denied.
Nu zou ik graag het aantal Pending/Accepted en Denied datums willen zien welke tussen deze twee ingevulde vanaf/tot datums ligt.
Het lijkt me dat ik dan mijn formule moet uitbreiden.
Echter weet ik niet hoe.
Kan iemand mij hiermee verder helpen??
Als 2e stap zou ik dan graag achter de aantallen ook nog de bedragen bij elkaar opgeteld zien. elke datum heeft namelijk ook een bedrag staan
Ik heb een voorbeeld gemaakt in Excel (wellicht dat het hiermee het zelfde werkt als GoogleDocs Spreadsheet) Helaas krijg ik het daar al helemaal niet voor elkaar. Maar het gaat er maar om dat u een idee krijgt van mijn omgeving
Alvast bedankt!
gr
Joost
Bijlagen
Laatst bewerkt: