• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lookup / Vlookup multiple crit / Match / Sumproduct - Ik weet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fermacelli

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2011
Beste Excel kenners,

Zelf ben ik aan een opdracht bezig waar ik in Excel een tool wil bouwen waar Inkoop kan zijn aan de hand van de inslagen in het magazijn (a.d.h.v. inslag dump) of het artikel wat zij besteld hebben wel/niet is binnengekomen.

In bijlage een voorbeeld van de data waar ik mee werk waar het vraagstuk staat uitgelegd.

Wat ik graag zou willen zien of iets wel/niet is binnengekomen aan de hand van de inslagdump die ik in het werkblad 'Transacties' dagelijks plaats.
Dan wil ik zien of het artikel is binnen gekomen aan de hand van de volgende criteria:

- PO Nummer
- Artikelnummer
- Categorie transactie (Receiving)
- Aantal (indien mogelijk)

Weet een van jullie de oplossing?

Mvg

Bijlagen

Probeer het zo eens

PHP:
=SOMPRODUCT((Transacties!$C$2:$C$7=E2)*(Transacties!$B$2:$B$7=A2)*(Transacties!$F$2:$F$7="Receiving")*(Transacties!$D$2:$D$7))

Dank je! Daar in de buurt was ik vanochtend bijna haha..

Ik heb echter nog een uitdaging die ik moet overwinnen..

Als ik geen PO nummer invul, laat die al mijn geleverde Receivings zien (zie nieuwe bijlage -> ik heb een echte data dump toegevoegd).

Hoe kan de formule zo worden opgebouwd

Bijlagen

Zo?

PHP:
=ALS(B2="";0;SOMPRODUCT(('Real case transacties'!$C$2:$C$12=B2)*('Real case transacties'!$E$2:$E$12=A2)*('Real case transacties'!$H$2:$H$12="REC")*('Real case transacties'!G2:$G$12)))

@JeanPaul28,

Werkt ook. Hoewel natuurlijk obv het voorbeeldje gemaakt zou ik persoonlijk het bereik en de categorie niet in de code opnemen.

Ik zou er zoiets van maken.

Code:
Function Levering(r, Art, PO, cat)
ar = r.Value
For j = 1 To UBound(ar)
    If UCase(ar(j, 2)) = UCase(Art) And ar(j, 3) = PO And ar(j, 6) = cat Then Levering = Levering + ar(j, 4)
Next
End Function

De invoer wordt dan
PHP:
=Levering(Transacties!$A$1:$F$7;A2;E2;"Receiving")

Just for fun:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan