• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

loon uitrekenen in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emraaah

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2008
Kan iemand mij misschien helpen hoe ik mijn loon kan uitrekenen??

voorbaat bedankt,

zie bijlagen

Bijlagen

Je kan gewoon tijden van mekaar aftrekken, Excel rekent met getallen voor tijden.

24u = 1
12u = 0,5
1u = 1/24

enz.

Dus meer dan + en - heb je niet nodig ;)

Wigi

PS: gebruik de zoekfunctie van het forum. Rekenen met tijden is al heel vaak voorgekomen hier.

probleem is als ik het - doe enzo dan gaat er steeds bij pauze fout
of het wordt 1 uur meer of het wordt 1 uur minder :(

Kan je niet gewoon werken met:

begintijd werk
eindtijd werk
begintijd pauze
eindtijd pauze

De rest heb je toch niet nodig?

Als je mijn bijlagen bekijkt dan snap je het denk ik wel beter. totaal uren lukt iedere keer niet bij mij uitrekenen van loon gaat wel.

Omdat je eindtijd over de daggrens heengaat:
Code:
=ALS(ISLEEG(A3);"";SOM(ALS(B3<A3;(B3+1)-A3;B3-A3);ALS(F3<E3;(F3+1)-E3;F3-E3)))
Die vermelding van die pauze lijkt me overbodige ballast, voor je berekening heb je hem niet nodig. Je loon bereken je dan met:
Code:
=(G3*24)*H3

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wanneer je soms in de morgen moet werken of 's nachts dan werkt onderstaande code als het goed is:

=ALS(F3<E3;(B3-A3)+(24-E3)+F3;B3-A3+F3-E3)

OKEEEY DANKJEWEL JONGENS..
HET IS GELUKT..
RDG JIJ VOORAL BEDANKT DAT JE NOG EEN PAAR VOORBEELDEN BIJ GAF JULLIE ZIJN TOP!!:thumb::thumb:

OKEEEY DANKJEWEL JONGENS..
HET IS GELUKT..
RDG JIJ VOORAL BEDANKT DAT JE NOG EEN PAAR VOORBEELDEN BIJ GAF JULLIE ZIJN TOP!!:thumb::thumb:

Zet die hoofdlettertoets eens af aub. Anders lijkt het wel of je bent aan het roepen.

wigi [[komt €95 euro uit voor een dag:S:S]]

beter praat niet jij weet nog steeds niet wat ik bedoel majah vraag is opgelost geen reactie's graag..

beter praat niet jij weet nog steeds niet wat ik bedoel majah vraag is opgelost geen reactie's graag..

Uiteraard... :rolleyes:

Leer eerst goed typen en kom dan nog eens een keertje terug.

Dat zou je wel willen... ;)

Als je het loon voor die dag uitrekent, krijg je 2855 euro :eek:. Niet slecht voor 1 dag werken.

dat heb ik niet;) er komt in dat geval 19 uur werken uit * het loon... dus bij mij klopt het...

Emraah, die :S:S is toch echt voor jezelf... WIGI gaf een Quote naar mij toe... niet over de werkelijkheid!
Dus opletten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan