Hallo!
Ik probeer in VBA voor excel een loop te creëeren die het volgende moet doen:
Ik heb twee kolommen (A en B) met enkele waarden:
Kolom A: 1, 4, 7, 8
Kolom B: 0, 0, 0 ,0, sum(B1:B4)
De macro moet het maximum van kolom A (in dit geval de 8 in kolom A4) bepalen, hier 2 vanaf trekken en voor de corresponderende cel in de kolom B (in dit geval dus B4) 2 optellen. De situatie is dan:
Kolom A: 1, 4, 7, 6
Kolom B: 0, 0, 0, 2
Het nieuwe maximum in kolom A is nu 7 (cel A3), dus moet de macro hier 2 vanaf trekken en 2 bij cel B3 optellen.De situatie wordt dan:
Kolom A: 1, 4, 5, 6
Kolom B: 0, 0 2, 2
Etcetera!! De loop moet stoppen als B5 de waarde 6 bereikt (dus de som van B1 t/m B4 groter/gelijk aan 6 is).
Ik had het volgende stukje code geschreven, maar dat werkt niet. Kan iemand me helpen?
Ik probeer in VBA voor excel een loop te creëeren die het volgende moet doen:
Ik heb twee kolommen (A en B) met enkele waarden:
Kolom A: 1, 4, 7, 8
Kolom B: 0, 0, 0 ,0, sum(B1:B4)
De macro moet het maximum van kolom A (in dit geval de 8 in kolom A4) bepalen, hier 2 vanaf trekken en voor de corresponderende cel in de kolom B (in dit geval dus B4) 2 optellen. De situatie is dan:
Kolom A: 1, 4, 7, 6
Kolom B: 0, 0, 0, 2
Het nieuwe maximum in kolom A is nu 7 (cel A3), dus moet de macro hier 2 vanaf trekken en 2 bij cel B3 optellen.De situatie wordt dan:
Kolom A: 1, 4, 5, 6
Kolom B: 0, 0 2, 2
Etcetera!! De loop moet stoppen als B5 de waarde 6 bereikt (dus de som van B1 t/m B4 groter/gelijk aan 6 is).
Ik had het volgende stukje code geschreven, maar dat werkt niet. Kan iemand me helpen?
Code:
Sub Optional_IPA()
Dim i As Integer
Dim j As Integer
Sheets("Optional IPA").Select
Do
If i = Application.Max(Range("A1:A4")) Then j = Range("B1:B4") + 2
Loop Until B5 >= 6
End Sub