• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

loop functie

• Onderwerp starter Onderwerp starter DVDL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DVDL

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2002
Ik wil het volgende doen:

Op blad 1 heb ik een format gemaakt met enkele labels in die gelinkt zijn aan de cellen
vb. V1-> z1
op blad 2 heb ik een lijst staan met gegevens in de kolommen A-> E (ongeveer 200 lijnen)
bedoeling is nu dat ik een macro kan runnen die de lijst in blad 2 afloopt, een rij copiert en op blad 1 in V1 ->Z1 plakt (gegevens worden dan in de labels overgenomen) dan blad 1 print en daarna in blad 2 de 2 lijn ophaalt en dit tot de 200 lijnen gedaan zijn.
Resultaat is dan dat ik 200 prints heb met de persoonlijke gegevens zoals in blad 2 opgelijst zijn.
Ik vermoed dat ik daarvoor de loop functie kan gebuiken? de loop moet natuurlijk wel stoppen bij lijn 200 ofwel op het einde van de lijst.
Ik ken een beetje VBA maar dit is al boven mijn kennis:o
Ben ik een beetje duidelijk?

DVDL, Indien mogelijk, plaats ff je bestandje (ontdaan van gevoelige info). Dan hoeven de helpers niet 'in het wilde weg' een code te programmeren.

Groet, Leo

DVDL, Indien mogelijk, plaats ff je bestandje (ontdaan van gevoelige info). Dan hoeven de helpers niet 'in het wilde weg' een code te programmeren.

Groet, Leo

hierbij een voorbeeldje.
Op sheet 1 heb ik een overschrijvingsformulier geplaatst en daar dan dmv. labels de juiste gegevens in geplaatst.
op sheet 2 komt dan de lijst van alle mensen die aangeschreven worden.
Dus het is eigenlijk de bedoeling om een programmaatje te maken om uitnodigingen met voorgedrukte overschrijvingen te maken.
De gegevens die in het mededeling vakje komen kan ik dan nadien gebruiken om de betaling te verifieren via een export vanuit home banking.

alvast bedankt voor de hulp.
Danny

Bijlagen

Danny, probeer volgende eens en laat iets weten.

Mvg

Rudi

Bijlagen

Danny, probeer volgende eens en laat iets weten.

Mvg

Rudi

Rudi thanks :thumb: werkt perfect zoals ik het nodig heb.
er is blijkbaar veel minder code nodig dan ik verwacht had, ik probeer het nu te analyseren om te zien hoe het werkt. Ik geraak er nog niet volledig uit maar dat is bijzaak. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan