• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

loop in code zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjornesto

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2012
Berichten
201
Ik heb een bestand bijgevoegd waarin de code werkt

Je gaat ergens in de rij staan en klikt op de knop.

Vervolgens gaat hij nakijken wat voor soort pakje het is en gaat hij dan automatisch een email aanmaken.

Nu heb ik geprobeerd om er loop in te zetten maar weet niet goed waar ik het moet zetten. (heb hier nog niet veel ervaring mee) --> bij mij bleef hij dezelfde naam herhalen

Bedoeling is dat hij de email aanmaakt naar de volgende rij gaat en terug een email aanmaakt.

Dit moet blijven herhalen tot de activecell en de kolom rechts ervan leeg is. (daar moet altijd iets instaan)

Bekijk bijlage loop.xlsm
 
Ja dit is het voorbeeldbestand

Heb het voor de zekerheid nog is nagekeken

als je in kolom aantal klikt en dan op de knop maakt hij een email aan.
 
Zorg er eerst voor dat je geen Goto en regelnummers gebruikt. Dat is dusdanig ouderwets dat er niet fatsoenlijk een loop in aan te brengen is zonder nog meer Goto's en regelnummers te gebruiken en dat is al heel lang totaal uit den boze. Er is zelfs een weinig flatterende naam voor: Spaghetti code.
 
Laatst bewerkt:
een loopje bouwen buiten die code
zet dit gewoon in module 1 en pas de range aan voor die rijen die je wenst te mailen
Code:
Sub Loopje()
    For Each c In Sheets("sheet1").Range("D2:D4,D13:D14").Cells    'bepaalde cellen welke je wenst
        c.Select    'cel selecteren
        Sheet1.CommandButton1    'email verzenden
    Next
End Sub
jouw code zelf heb ik van ver bekeken, ik weet niet of er ergens iets mee gebeurd
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan