Erik191283
Gebruiker
- Lid geworden
- 13 mei 2015
Voor een facturatiebestandje in excel ben ik op zoek naar de mogelijkheid om alle facturen achter elkaar naar pdf te exporteren.
Om de factuur voor klantnummer 8127 eruit te krijgen gebruik ik de volgende (grotendeels opgenomen) macro:
Als ik nu de factuur van klant 8128 wil exporteren dan kan ik de volgende code toevoegen:
Op zich werkt dit prima, maar dit wil je niet voor je hele klantenbestand zo doen, laat staan dat je dit bij elke nieuwe klant wil gaan toevoegen (of bij vertrek verwijderen natuurlijk...)
De klantnummers zijn niet aansluitend, maar stel dat ik op het tabblad "klanten" in kolom A een lijst met klantnummers maak die meegenomen moet worden is dit dan in een loop te verwerken zodat de bovengenoemde klantnummers steeds aangepast worden tot het hele lijstje is geweest?
Ik hoop dat het duidelijk is, ik kan het bestand helaas niet posten omdat daar allemaal klantgegevens in staan...
Om de factuur voor klantnummer 8127 eruit te krijgen gebruik ik de volgende (grotendeels opgenomen) macro:
Code:
Sheets("Factuur").Select
ActiveSheet.PivotTables("Draaitabel3").PivotFields("groepcode").ClearAllFilters
ActiveSheet.PivotTables("Draaitabel3").PivotFields("groepcode").CurrentPage = _
"8127"
Sheets("Specificatie").Select
ActiveSheet.PivotTables("Draaitabel1").PivotFields("groepcode").ClearAllFilters
ActiveSheet.PivotTables("Draaitabel1").PivotFields("groepcode").CurrentPage = _
"8127"
Sheets("Factuur").Select
Dim FacName As String
FacName = ActiveSheet.Range("H1").Value
'
Sheets(Array("Factuur", "Specificatie")).Select
Sheets("Factuur").Activate
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
"J:\Locatie\" & FacName & ".pdf" _
, Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas _
:=False, OpenAfterPublish:=True
Als ik nu de factuur van klant 8128 wil exporteren dan kan ik de volgende code toevoegen:
Code:
Sheets("Factuur").Select
ActiveSheet.PivotTables("Draaitabel3").PivotFields("groepcode").ClearAllFilters
ActiveSheet.PivotTables("Draaitabel3").PivotFields("groepcode").CurrentPage = _
"8128"
ActiveSheet.PivotTables("Draaitabel1").PivotFields("groepcode").ClearAllFilters
ActiveSheet.PivotTables("Draaitabel1").PivotFields("groepcode").CurrentPage = _
"8128"
Sheets("Factuur").Select
'
FacName = ActiveSheet.Range("H1").Value
Sheets(Array("Factuur", "Specificatie")).Select
Sheets("Factuur").Activate
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
"J:\Scans\Synergy_Import\NIET WEGGOOIEN\Macro bestanden\Facturatie Loonloket\" & FacName & ".pdf" _
, Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas _
:=False, OpenAfterPublish:=True
Op zich werkt dit prima, maar dit wil je niet voor je hele klantenbestand zo doen, laat staan dat je dit bij elke nieuwe klant wil gaan toevoegen (of bij vertrek verwijderen natuurlijk...)
De klantnummers zijn niet aansluitend, maar stel dat ik op het tabblad "klanten" in kolom A een lijst met klantnummers maak die meegenomen moet worden is dit dan in een loop te verwerken zodat de bovengenoemde klantnummers steeds aangepast worden tot het hele lijstje is geweest?
Ik hoop dat het duidelijk is, ik kan het bestand helaas niet posten omdat daar allemaal klantgegevens in staan...