nicewaether
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 18 sep 2010
Hallo allemaal,
Ik kan een beetje overweg met VB maar loop nu tegen een probleem aan waar ik niet mee weg kom.
In kolom A staat een datumfrequentie, bijvoorbeeld W(week), M(Maand), J, HJ en Kw.
In kolom B staat een vervaldatum.
In Kolom C staat de volgende vervaldatum.
Op Tabblad 2 staan de "Holidays".
Als de datum die in kolom B staat gelijk is aan vandaag (of er eventueel voorbij is) moet deze verhoogd worden met de frequentie die staat vermeld in kolom A, de datum in kolom C moet dan ook met dezelfde frequentie verschuiven. E.e.a. rekening houdend met datums die in de "Holiday"tabel staan en het moet natuurlijk een Workday zijn.
Dus voorbeeld: Cel A3 = M
Cel B3 = 22-09-2010 zou dan 22-10-2010 moeten worden
Cel C3 = 22-10-2010 zou dan 22-11-2010 moeten worden
en deze afvraging dient dan tot de laatste regel steeds plaats te vinden.
Als iemand mij hiermee zou willen helpen, vast ontzettend bedankt.
Bert
Ik kan een beetje overweg met VB maar loop nu tegen een probleem aan waar ik niet mee weg kom.
In kolom A staat een datumfrequentie, bijvoorbeeld W(week), M(Maand), J, HJ en Kw.
In kolom B staat een vervaldatum.
In Kolom C staat de volgende vervaldatum.
Op Tabblad 2 staan de "Holidays".
Als de datum die in kolom B staat gelijk is aan vandaag (of er eventueel voorbij is) moet deze verhoogd worden met de frequentie die staat vermeld in kolom A, de datum in kolom C moet dan ook met dezelfde frequentie verschuiven. E.e.a. rekening houdend met datums die in de "Holiday"tabel staan en het moet natuurlijk een Workday zijn.
Dus voorbeeld: Cel A3 = M
Cel B3 = 22-09-2010 zou dan 22-10-2010 moeten worden
Cel C3 = 22-10-2010 zou dan 22-11-2010 moeten worden
en deze afvraging dient dan tot de laatste regel steeds plaats te vinden.
Als iemand mij hiermee zou willen helpen, vast ontzettend bedankt.
Bert
Laatst bewerkt: