• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Loop maken voor volgende rij weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maak een Label aan.
Dit heb je al vaker gedaan.
Voeg de rode regelcode toe bij de SpinButton code.
Kijk even of de labelnaam overeenkomt.
Hier Label18.

Code:
Private Sub SpinButton1_Change()
With Sheets("Blad1")
  x = SpinButton1.Value
   [COLOR=#ff0000]Label18.Caption = SpinButton1.Value - 1 & " van 100"[/COLOR]

Of nog beter:
Code:
Label18.Caption = SpinButton1.Value - 1 & " van " & SpinButton1.Max - 1

Laatst bewerkt:
Ja dat werkt wel alleen komt het rijnummer niet overeen met het rijnummer op het blad. Die begint bij 2. Nu is 2 = 1.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mike,

Quoten doe je alleen als er iemand tussenkomt, en je op diens reactie reageren wil. ;)

Je vraag:
Haal de "-1" weg.

Laatst bewerkt:
:)Haha,

Ik moet nog een hoop leren.

Op je antwoord:
Het werkt perfect nu. Bedankt!:thumb:

@Waterbaan: Welkom nog op Helpmij.nl:thumb:

Berichten van je in dit topic heb ik aangepast door de quotes er uit te halen.
Gaarne gebruik maken van de knop "Reageer op vraag" of venster "Snel reageren".
Nu quote je telkens de voorganger. Topics worden zo onnodig lang met wederom de gehele tekst van je voorganger.
Een quote (of een deel van) kan men gebruiken als men ergens specifiek op wilt reageren.

Succes met je vraag.:thumb:

Mvg,
Frank Wannet
Supermoderator Helpmij.nl

Of deze
Code:
lRow = Sheets("Blad1").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row - 1
Label18.Caption = IIf(SpinButton1.Value - 1 <= lRow, SpinButton1.Value - 1 & " van " & _
    Sheets("Blad1").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row - 1 & " records.", "Nieuw record.")

Bedankt voor het meedenken. Het werkt zoals ik wil dus ik laat het zoals Harry voorstelde.

Gister kwam ik nog iets tegen en weet niet of dit nog anders kan. Na het toevoegen nieuw, zouden de gegevens telkens 1 rij eronder geplaatst moeten worden. Als ik een van de textboxen niet vul dan overschrijft het dezelfde rij. Het ligt denk ik aan deze code:

Dim x As Long x = Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row + 1

Kan dit ook anders? Zodat elke keer een nieuwe rij wordt gevult ook al vul ik niet alle textboxen.

Ik vind het wel een mooi stukkie code Rudi (@Warme bakkertje). :thumb:

Mike,

Het lijkt me dat je altijd begint met een naam in te vullen.
Dus dwing je textnaam-box om deze altijd in te vullen.

Maar zo kan het ook.
Het is tenslotte jouw bestand.
Code:
x = ActiveSheet.UsedRange.Rows.Count + 1

@ Harry
Ik vind het wel een mooi stukkie code Rudi

Maar deze gaat ook niet werken aangezien het bepalen v/d laatste rij op kolom A al niet lukt in de huidige macro.
Bij UsedRange stel ik mij altijd de vraag dat ingeval er ook maar ergens om welke reden dan ook een cel met bv. nog maar opmaak staat je een compleet vertekend beeld krijgt.
CurrentRegion gaat ook al mis indien er een kolom met formules tussen staat.
Daarom zou ik TS aanraden een kolom te kiezen die steeds ingevuld zal worden om de laatste gevulde rij te bepalen.
Of zoals jij zegt, verplicht invullen van kolom A.

Ik begrijp inderdaad dat de naam invullen een verplichting moet zijn.

Nu als de naam niet ingevult wordt overschrijft hij de regel. Een messenger box pop up met naam moet ingevuld worden om overschrijving te voorkomen lijkt mij een oplossing. Als de naam niet ingevult wordt kan het niet opgeslagen worden. Is dit misschien een idee?

Zo bedoelen we het.

Oke, ik heb het geprobeerd en het is deels gelukt. Ook heb ik toch de code van Warme Bakkertje (met nieuw record) gebruikt, is inderdaad een mooie code ook.

Nu heb ik dit voor de MsgBox:

If MsgBox("Naam locatiemanager moet ingevuld worden", vbOK, "Let op!") = vbOK Then

Ik zou graag willen als ik op 'Toevoegen nieuw' klik de message alleen komt als inderdaad het vak niet ingevuld is. Ook als ik nu op 'Toevoegen nieuw' klik komt de pop up sowieso tevoorschijn al is het vak ingevuld. Klik ik in de MsgBox op OK, overschrijft hij alsnog de regel.

Laatst bewerkt:
Code:
Private Sub CommandButton3_Click()
If txtVoornaam.Text = vbNullString Then
 MsgBox "Naam locatiemanager moet ingevuld worden", , "Let op!"
  txtVoornaam.SetFocus
 Exit Sub
ElseIf MsgBox("Wijzigingen doorvoeren ?", vbYesNo, "Wijziging") = vbYes Then
With Sheets("Blad1")
 x = SpinButton1.Value
    .Cells(x, 1).Value = txtVoornaam.Text
    .Cells(x, 2).Value = txtAchternaam.Text
    .Cells(x, 3).Value = txtTelefoonnummer.Text
    .Cells(x, 4).Value = txtNaamlocatie.Text
    .Cells(x, 5).Value = ComboBox2.Text
    .Cells(x, 6).Value = txtTeam.Text
    .Cells(x, 7).Value = ComboBox1.Text
    .Cells(x, 8).Value = txtDatum.Text
    .Cells(x, 9).Value = txtNaammedewerker.Text
    .Cells(x, 10).Value = txtPersnummer.Text
    .Cells(x, 11).Value = txtFunctie.Text
    .Cells(x, 12).Value = txtGeboortedatum.Text
    .Cells(x, 13).Value = txtGeboorteplaats.Text
    .Cells(x, 14).Value = txtMobielnummer.Text
   End With
   MsgBox "Wijzigingen zijn doorgevoerd", vbInformation, "Bedankt"
 End If
End Sub

Harry, je bent fantastisch! Erg leuk dit allemaal!!

Ben er helemaal enthousiast door geworden. Thanks!!:)

Mailen van Userform en importeren van terugontvangen bestand in Excel

Ik zou graag nog wat functionaliteiten willen toevoegen in het bestand. Ik hoop dat ik jullie hulp hier weer voor mag gebruiken. Ik kan ook nieuwe post aanmaken per vraag als dit de bedoeling is.

het e-mailen van het userform en importeren van het teruggestuurde bestand. Is dit mogelijk? Ik heb iets gevonden door het werkblad op te slaan als tekst, en daarna te importeren in Excel. Het werkt maar voor een ander die iets in moet vullen is dit niet handig.

(ik mail een formulier (met dezelfde gegevens als onder de kolommen A t/m N) naar een betreffend persoon, deze vult het formulier in, ik krijg het terug en wil het dan importeren in Excel d.m.v. een commandbutton (indien mogelijk) deze plaatst het zoals bedoeld in de volgende lege rij in Excel)

Als dit mogelijk is scheelt dit echt heel veel werk met het verwerken van de gegevens.

Bedankt alvast voor het meedenken!

Gr Mike

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan