• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Loop printing

Status
Niet open voor verdere reacties.

RichieL

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2018
Goedenavond,

Ik heb in de bijlage een document waarbij Sheet "Label Print" een pagina bevat die z'n gegevens ophaalt uit Sheet "DROP."

Sheet "LABEL PRINT" Kolom A en B is een draaitabel.
De macro die ik heb geschreven heeft een loop. Deze loop loopt kolom A na en bij iedere regel de data in cel J1 dan geeft hij een print opdracht met het aantal keer die terugkomt in cel T6. Daarna gaat hij naar de volgende regel doet hetzelfde kunstje.

Ik zou graag willen dat hij ditzelfde doet voor Kolom B de info in K1 zet, maar wat belangrijk is dat de data synchroon loopt met Kolom A.

Code:
Sub Print_OrangeLabel()
  ActiveWorkbook.RefreshAll
  ar = Cells(6, 1).CurrentRegion
  For j = 1 To UBound(ar)
    If ar(j, 1) <> 0 Then
      Range("J1").Value = ar(j, 1)
      iNumCopies = Range("T6").Value
      If iNumCopies > 0 Then Range("J2:P23").PrintOut Copies:=iNumCopies, Collate:=True
     End If
  Next j
End Sub

Daarnaast krijg ik de 0 en leeg in de draaitabel niet weg (buiten het handmatig klikken)

Bijlagen

Zou het niet kunnen dat de formules op blad drop de oorzaak zijn van uw problemen. wat je met sommige formules wil zoeken begrijpen waarschijnlijk weinig mensen

Hoi Emiels,

Sorry. Het zou waarschijnlijk beter geschreven kunnen worden, maar ik ben ook maar een beginneling.

Ik zie dat er in de bijlage een fout gesloten was. Die heb ik in de huidige bijlage eruit gehaald. Verder probeer ik het iets beter uit te leggen.

Tabblad Label Print
Groen gearceerd: Dit gedeelte moet de informatie uit tabblad DROP gehaald worden op "regelnivo" vandaar dat ik in drop. verschillende cellen heb gecombineerd om een "uniek" nummer te krijgen.

Tabblad Label Print
Blauw gearceerd: Dit gedeelte moet de informatie uit tabblad DROP gehaald worden op "Nummer Nivo" dus, hij moet alle gegevens die 158 heeft neerzetten in het blauwe gedeelte.

om te testen kan je I1 en J1 handmatig aanpassen.

Ik hoop dat het zo iets duidelijker is.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan