loop steeds vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

calvin15

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
hallo helpmijers,

Ik speel vaak games maar altijd als ik een spelletje ga spelen loopt hij na zoveel tijd vast. Als ik de computer dan weer opnieuw opstart dan kan ik weer even spelen en dan loopt hij weer vast.
Wat kan hier de oorzaak van zijn en hoe los ik het op?
Het is niet bij 1 spel maar bij meerdere besturingsysteem is W7.

MvG calvin

Temperatuur probleem..

Is de hardware in de PC schoon? (Stof vrij dus)

Daar dacht ik ook dat het eerst aan lag maar ik zuig de computer geregeld uit omdat nogal snel stof in komt hij is nu wel schoon vanbinnen. Dus denk niet dat het dat is.

MvG calvin

Laatst bewerkt:
Temperatuur problemen worden niet alleen door stof veroorzaakt
Met pc-wizard krijg je een overzicht van de temperaturen.
Verder zou dit ook door de voeding veroorzaakt kunnen worden.
Welk merk en type zit er in de pc?

Een andere mogelijkheid is een driver probleem. Zijn de (laatste) drivers van de videokaart en het moederbord (chipsetdrivers) geinstalleerd?

mvg Leo

De voeding is van techsolo en model stp-430
Als ik de temperatuur ga testen met systeemstabiliteitstest van pc-wizard zijn de temperaturen:
De processor is volgens die tool 60 graden en loopt na 10 minuten al op naar 70 graden
Het moederbord is 30 graden

MVG calvin

Laatst bewerkt:
Het kan zijn dat in het BIOS is ingesteld dat de temp v.d. processor niet warmer mag worden dan 70 C dan houdt hij er automatisch mee op.Kijk ff in het BIOS onder "Hardware Monitor" of "pc health status" o.i.d. Afhankekijk van het merk processor kan ook de " Cool & Quiet" functie niet goed werken. Ik zou de kast eens openlaten en met de open kant voor me op tafel zetten zodat je misschien iets ziet als het weer gebeurt (evt. uitvallende fans). Maar eerlijk gezegd denk ik meer aan je videokaart.

Als het goed is wordt de temp van de grafische kaart ook vermeld (GPU)
70c is aan de hoge kant voor de processor.
Als je pcwizard op achtergrond open houdt zie je vanzelf of de pc steeds bij een bepaalde temp plat gaat.(zeker als je dat samen doet met de tips van Mik Zjegger)
De voeding is ook een mogelijke oorzaak.
Zeker als je een kaart hebt die veel stroom gebruikt.
Voor de vuist weg denk ik dat dit meevalt, maar om daar wat zinnigs over te zeggen is het nodig om te weten wat er precies in de pc zit.

Verder heeft het schoonmaken van de pc met een stofzuiger ook nadelen. Wanneer onderdelen met de stofzuiger mond worden aangeraakt kan er statische elektriciteit ontstaan, die geheugen etc kan beschadigen.
Verder kunnen de fannetjes door de luchtstroom gaan spinnen, wat de lagertjes kan beschadigen. Dat kan dan weer temp. problemen geven.
Fannetje vasthouden bij schoonmaken voorkomt dit probleem.

Laatst bewerkt:
Ik heb gekeken in de bios ik kon geen temperatuur vinden waarbij hij ophield maar, hierbij post ik wat er in mijn pc zit:
pc.png

MvG calvin

De bios temp is nauwkeurig, maar zie je nooit onder volle belasting.
Vandaar het advies om pcwizard op de achtergrond te laten draaien, zodat je de temp steeds ziet.
Als je pcwizard minimaliseert krijg je rechtsboven een groene display waarmee je de temp. ziet.
Ook van de grafische kaar (GFX). Ik ben benieuwd wat de waarden zijn onder volle belasting

die temperaturen die ik eerder heb getest zijn met processorgebruik van 100%
Dat zat in die pc-wizard onder stabiliteitstest.

Mvg calvin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan