Bezig met een voor mij wat ingewikkelder projectje.
Probeer een Excel file aan te maken die automatisch een paar standaard gegevens haalt uit een groot aantal bestanden die in dezelfde map zijn opgeslagen. Deze bestanden hebben als kenmerk dat de datum in de bestandsnaam is opgenomen.
bestand "import" : hier wil ik alle gegevens in verzamelen
bestand "14-6-2016": is een voorbeeldbestand, het gaat altijd om de range B1:B4
De 2 vragen die ik heb zijn:
- hoe zorg ik ervoor dat deze macro start zodra het "import" bestand wordt geopend?
De loop die ik in gedachte had was zoiets als:
1. zoek/selecteer in "import" bestand in rij 2 naar de eerste datum waar nog geen waarde onder staat.
2. open de file die overeen komt met deze datum en selecteer & kopieer de range B1:B4 (in geval van 14-6-2016 naar B3:B6)
3. plak selectie in "import" bestand en sluit bestand waar data vandaan kwam
4. zoek eerstvolgende datum zonder waarder daaronder - totdat er geen bestand meer wordt gevonden
- hoe moet deze loop eruit zien?
Probeer een Excel file aan te maken die automatisch een paar standaard gegevens haalt uit een groot aantal bestanden die in dezelfde map zijn opgeslagen. Deze bestanden hebben als kenmerk dat de datum in de bestandsnaam is opgenomen.
bestand "import" : hier wil ik alle gegevens in verzamelen
bestand "14-6-2016": is een voorbeeldbestand, het gaat altijd om de range B1:B4
De 2 vragen die ik heb zijn:
- hoe zorg ik ervoor dat deze macro start zodra het "import" bestand wordt geopend?
De loop die ik in gedachte had was zoiets als:
1. zoek/selecteer in "import" bestand in rij 2 naar de eerste datum waar nog geen waarde onder staat.
2. open de file die overeen komt met deze datum en selecteer & kopieer de range B1:B4 (in geval van 14-6-2016 naar B3:B6)
3. plak selectie in "import" bestand en sluit bestand waar data vandaan kwam
4. zoek eerstvolgende datum zonder waarder daaronder - totdat er geen bestand meer wordt gevonden
- hoe moet deze loop eruit zien?