• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Looplijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mappendief

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2010
Hallo,

Ik heb een looplijst met de kranten: Het Dagblad van het Noorden (DVHN) en de Telegraaf (TG) in een bestandje gezet. Ik heb ze in 4 verschillende naamvakken gedaan. Als ik ze dan onderaan optel krijg ik: "0 kranten". Kan iemand me hierbij helpen zodat ik wel het aantal kranten krijg dat erbij hoort?

De optelsom heb ik in de vakken gezet.

Groet,

Jeroen

P.S. Zie ook de bijlage.

Bijlagen

bij onderstaande formule krijg je het totaal:

=SOM.ALS($C$99:$C$112;"DVHN";$B$99:$B$112)
=SOM.ALS($C$99:$C$112;"TG";$B$99:$B$112)

Mappendief,

Ik denk dat het volgende beter is :

=AANTAL.ALS($C$4:$C$112;"TG")

Scarmi heeft nl. de huisnummers opgeteld. En dat zijn dan wel erg veel kranten om te lopen. :P:P

Dit is niet helemaal wat ik bedoel..

Alles wat blauw gemarkeert is dat zijn deelabonnees.. Verder hebben jullie dus alleen de laatste straten gedaan..

Dit zou het dus ook moeten worden:

75 kranten (door de week)
87 kranten (kranten + deelabonnees)

@gelens als ik jou antwoord neem krijg ik 37 kranten
@scarmi als ik jou antwoord neem krijg ik 129 en 203.

@Mappendief,

de formule die jij gebruikte was:

Code:
=sum(Dagblad;Telegraaf)

Hiermee kan excel niet tellen.

Je wilt weten hoeveel kranten je van TG en DVHN moet bezorgen.
Dan moet je dus werken met:

aantal.als (countif)
Of te wel: tellen als de cellen voldoen aan de voorwaarde DVHN of tellen als de cellen voldoen aan de voorwaarde TG

zie de formule die in de vorige post al gezet is

Maar dat kan alleen niet, want in cel B114 moet hij alle cellen van DVHN en TG tellen behalve de blauw gemarkeerde. Dit is ook wel "Dagblad" en "Telegraaf".

In cel B115 telt hij dan hetzelfde als in B114 alleen dan telt hij de blauw-gemarkeerde cellen er ook bij. Althans dat is de bedoeling.

Als ik de formule van gelens gebruik krijg ik 37. Dit kan dus niet, omdat het 75 of 87 zou moeten zijn. Hoe krijg ik dan in plaats van die 37 75 of 87?

in combinatie met een hulpkolom (zie bijlage)

Code:
=SOMPRODUCT(($C$4:$C$112=$E114)*($F$4:$F$112=$F114))

afhankelijk van de excelversie kan er ook met kleuren geteld worden.

Bijlagen

Erg bedankt. Ik ben nu al een heel stuk verder gekomen. Ik kom alleen nog niet helemaal uit met die deelabonnees. Wat ik vergat te zeggen is dat het in een paar extr velden komt. Zo heb ik dus onderaan op de 3e pagina (cellen A117:E119) nog wat toegevoegt. Daar zou dan dus in moeten komen:

DVHN / 50 / 0 / 1 / 51
TG 37 / 0 / 1 / 38

maar met jou code kom ik alleen maar tot:

DVHN 6 / 0 / 1 / 7
TG 6 / 0 / 1 / 7

Het houdt dus in dat die cellen (voor de abonnee's + deelabonnees) uit moeten komen op 87.

Is het verder mogelijk dat wanneer ik het bestand uitprint kolom F niet wordt getoond? Is beetje vervelend met al die getallen in beeld. Ik weet dat je het met verbergen kan doen, alleen dan kan ik het niet wijzigen wanneer dat nodig is..;)

Alvast bedankt!

Groet,

Jeroen

Bijlagen

Erg bedankt!

Met het afdruken kan ik inderdaad een bereik geven, maar dan kan ik 1 cel niet weergeven op pagina 3. Is dat nog wel mogelijk?

Nu krijg ik namelijk alles in 3 pagina's maar cel F118:F119 op pagina 4. Kan dit gewoon op pagina 3 achter E118:E119 zonder dat F3:F115 mee afgedrukt wordt?

Ik heb het nu zoals in de bijlage maar als ik dan cellen A1:E122 en F118:F119 selecteer en wil uitprinten krijg ik A1:E122 op pagina 1 - 3 en F18:F119 op pagina 4 terwijl dat eigenlijk achter E122 zou moeten staan.

Bijlagen

Bedankt! Dit is het helemaal!
Nu kan ik eindelijk verder.. Zal hem als opgelost melden.. Nu maar afwachten op me vraag in "Virtual Basic"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan