loopt vast en opstarten... een ramp

Status
Niet open voor verdere reacties.

kristofmx

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2002
hallo,

mijn pc loopt af en toe eens vast, op zich niet onoverkoomlijk ma wel vervelend.

erger nog is dat ik dan een reset doe, de pc steeds opnieuw vastloopt bij het opstarten.

hij gaat meestal tot net voor het aanmeld venster tevoorschijn komt.

wanneer ik hem dan volledig uitleg en dan na een paar minuten opnieuw opstart, is het meestal voorbij

aan wat ligt dit probleem? kan ik der iets aan doen

groeten mx

Dit is een probleem dat meerdere dingen als oorzaak kan hebben.

-. virus (spyware)
-. een driver van een bepaald programma (mogelijk Windows zelf) wordt door een bepaalde " actie" van jou "aangeroepen", maar omdat de driver (.dll) corrupt is loopt de pc vast
-. temperatuurprobleem (bij een langzaam defect rakende voeding wil dit soort verschijnsels zich ook nog wel eens voordoen)
-. temperatuurprobleem door een defect rakende processor (koeler van processor) of koeler van videokaart
-. zo zijn er mogelijk nog andere oorzaken denkbaar.

Niet alle bovengenoemde zijn voor de hand liggende oorzaken maar het zou kunnen.......

Begin eens met een uitgebreide scan van je systeem op virussen en spyware. Doe dit in de veilige modus. Verricht daarna eens uitgebreid systeemcontrole waarbij schijfopruiming en defragmentatie uitgevoerd worden. Ook een progje als Regccleaner (dat overbodige registersleutels verwijdert) kan opruimend werk verrichten. Als je dit progje niet hebt, of niet weet welke regcleaner -veilig- te gebruiken, vermeld dat dan even..........

Check ook eens binnen apparaatbeheer of alle apparaten zonder cirkels en / of uitroeptekens staan weergegeven.

Laatst bewerkt:
wat ik nog vergat............

als op de pc wenig programma's / documenten / bestanden van jezelf staan (nog een redelijk verse pc), dan zou je ook nog kunnen overwegen om een keer de machine opnieuw in te richten (na een format)
Als de configuratie al weer een poosje draait >1 jaar en je hebt redelijk regelmatig progjes geinstalleerd en weer verwijderd, kan op den duur daar ook het e.e.a. fout zijn gegaan. Soms kun je in dit geval dan zoeken tot je een ons weegt en is een frisse installatie veelal efficienter dan foutopsporing.
Vergeet niet om je data op CD / DVD te branden dan wel naar een andere partitie te kopieren alvorens je C opnieuw inricht............

tnx

ja ik ga hem opnieuw installeren, maar daar heb ik ook een probleem mee, (ook een vraag gezet op dit forum onderdeel hardware, harddisk)

weet jij der mss ook iets over?

groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan