Loopt vast en reboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

WillNL

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2007
Nou, ik heb pas mijn PC terug naar de winkel laten brengen omdat hij steeds crashte, uitviel en een blauw scherm liet zien. Ik heb hem naar een Automatiseringsbedrijf gebracht, hadden ze hem weer gemaakt, hadden 'em schoon gemaakt, omdat er stof in zat...
Krijg daar natuurlijk gewoon rekening van enzo, maar ik dacht, hij doet het
Maar, een weekje later gaat hij weer uitvallen, en rebooten etc. Dus naar een bedrijf in de buurt, hadden ze er een extra Fan opgezet etc omdat hij nogal warm werd en ze hadden zelf eigenlijk niet van het probleem (uitvallen etc.) gemerkt...
Maar gister kwam ie dus terug uit de winkel, deed het weer goed... Maarjah, ik ben er zo eens een poosje op bezig, loopt ie compleet vast, reageerd nergens meer op...
Dus ik start weer op, gaat poosje goed, loopt weer vast en reboot... Net zoals eerst dus...

Dusjah, wat moet ik nu doen :shocked: :( :confused: :mad: :(
Dan maar om een nieuwe PC ofzo? Ik heb hem net een jaar...
Hier een overzicht van Everest, als iemand het nodig zou hebben:

Veld Waarde
Computer
Computertype ACPI Multiprocessor-pc
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack Service Pack 2
Internet Explorer 7.0.5730.11 (IE 7.0)
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam WILLEM
Naam gebruiker HP_Eigenaar
Aanmeld Domein WILLEM
Datum / Tijd 2008-01-22 / 12:59

Moederbord
CPU Type Intel Pentium 4 524, 3066 MHz (23 x 133)
Moederbordnaam ECS Asterope2
Moederbord Chipset ATI Radeon Xpress 200/1600
Systeemgeheugen 1024 MB (DDR2-533 DDR2 SDRAM)
DIMM1: Micron Tech. 16HTF12864AY-53EB1 1 GB DDR2-533 DDR2 SDRAM (4-4-4-12 @ 266 Mhz) (3-3-3-9 @ 200 Mhz)
BIOS Type AMI (01/18/07)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm
Video kaart NVIDIA GeForce 8600 GT (512 MB)
3D Acceleratie nVIDIA GeForce 8600 GT
Monitor Philips 150S4 [15" LCD] (CX 182366)

Multimedia
Geluidskaart Realtek ALC883 @ ATI SB450 - High Definition Audio Controller

Opslag
IDE controller Standaard Dual Channel PCI IDE Controller
Harde schijf Generic USB CF Reader USB Device
Harde schijf Generic USB MS Reader USB Device
Harde schijf Generic USB SD Reader USB Device
Harde schijf Generic USB SM Reader USB Device
Harde schijf ST3250824AS (250 GB, 7200 RPM, SATA-II)
Optische Station HL-DT-ST DVDRRW GSA-H21L (DVD+R9:8x, DVD+RW:16x/8x, DVD-RW:16x/6x, DVD-ROM:16x, CD:48x/32x/48x DVD+RW/DVD-RW)
Optische Station IDE-DVD DROM6216 (16x/50x DVD-ROM)
SMART Status harde schijf OK

Partities
C: (NTFS) 232801 MB (205331 MB vrij)
D: (FAT32) 5652 MB (698 MB vrij)
Geheugencapaciteit 232.9 GB (201.2 GB vrij)

Invoerapparaten
Toetsenbord HID-toetsenbordapparaat
Muis HID-compliant muis
Muis Microsoft PS/2-muis

Netwerk
Primair IP-Adres 10.0.0.101
Primair MAC-Adres 00-C0-A8-B5-D1-D0
Netwerkkaart Wireless LAN PCI 802.11 b/g adapter WN5301A (10.0.0.101)

Externe apparaten
Printer Fax
Printer Microsoft XPS Document Writer
FireWire controller VIA VT6306/6307 Fire II IEEE1394 Host Controller (PHY: VIA VT6307)
USB1 controller ATI SB450 - USB Controller
USB1 controller ATI SB450 - USB Controller
USB2 controller ATI SB450 - USB 2.0 Controller
USB-apparaat Samengesteld USB-apparaat
USB-apparaat USB-apparaat voor massaopslag
USB-apparaat USB-HID
USB-apparaat USB-HID

DMI
DMI BIOS Leverancier American Megatrends Inc.
DMI BIOS Versie 3.24
DMI Systeem Fabrikant HP Pavilion 061
DMI Systeem Product RA858AA-ABH t3530.nl
DMI systeem Versie 00F0211RE101ASTE200
DMI Systeem Serienummer CZH626020V NL630
DMI System UUID 64A29C39-A50ADB11-90DC2093-D28289E7
DMI Moederbordfabrikant ECS
DMI Moederbordproduct Asterope2
DMI Moederbordversie 1.03
DMI Moederbord Serienummer
DMI chassisfabrikant Hewlett-Packard
DMI chassisversie
DMI chassisserienummer
DMI chassiskenteken
DMI chassistype Desktop Case

Sensors:

Veld Waarde
Sensoreigenschappen
Sensortype ITE IT8712F (ISA A10h)
GPU sensortype Driver (NV-DRV)
Chassis inbreuk opgemerkt Ja

Temperaturen
Moederbord 44 °C (111 °F)
Aux 38 °C (100 °F)
GPU 55 °C (131 °F)
Seagate ST3250824AS 45 °C (113 °F)

Koelingsventilatoren
CPU 1534 RPM
Chassis 1339 RPM

Spanningswaarde
CPU Core 1.34 V
+2.5 V 1.22 V
+3.3 V 3.38 V
+5 V 5.11 V
+12 V 11.78 V
+5 V Standby 5.11 V
VBAT Batterij 3.10 V

Een korte omschrijving voor je jouw probleem....

GARANTIE?? Neem aan dat dat er op zit, kan de leverancier er niks mee?

Kijk het crashen kan door zoveel dingen komen, zowel software als hardware matig.

grtjs jjw

Hoi !

Vreemd is dat in je Everest-overzicht geen CPU-temp. vermeldt staan !

Kan me n.l. niet aan de indruk onttrekken dat je nog steeds een temp. probleem hebt, temeer daar je graka in rust ook al 55 gr. is.

Er zijn 2 PC-reparateurs mee bezig geweest, en die is verder niets opgevallen.

Logisch, want ze hebben de PC waarschijnlijk niet aan een langdurige belasting blootgesteld,en dan kom je daar niet achter.

Ik zou voor alle zekerheid je geheugen nog even testen met memtest (http://hcidesign.com/memtest/download.html

Levert dat geen fouten op, en is je voeding niet te krap bemeten, dan zou ik de koeling nog eens kritisch bekijken, en vooral zorgen voor een goede airflo (Frisse lucht onder voor binnen, achter boven eruit).

Greetz,

Harry.

Ik zal de Memtest gaan doen, garantie heb ik niet meer, ik had 1 jaar garantie...
Ik heb mijn C:/ schijf nog nooit geformateerd, aangezien ik wel eens enkele keren system recovery geprobeert heb etc. Maar ik heb niet alleen met zware programma's (games) dat hij vastloopt. Meestal doet hij het wel gewoon zo maar als ik Bijvoorbeeld World of Warcraft opstart, duurt het geen 6 minuuten ongeveer en die loopt compleet vast...

Wat zou het kunnen zijn dat de CPU temperatuur er niet bij staat?

Hoi !

Tja, geen idee.....

Doe eerst es de memtest, en bekijk ook je voeding eens kritisch !

Ik zie een 12V-waarde (in rust, neem ik aan) van 11,78 V.

Moet niet veel lager worden, want meer dan 5% tolerantie heb je niet.

Toevallig een topmark als Trust o.i.d. ?

Greetz,

Harry.

Ik heb Memtest gedaan en die gaf bij 100% nog steeds geen fouten, dus dat is wel goed.
Als voeding heb ik een HIPRO ofzo :D Ik heb 3 Fans in mijn kast zitten waarvan er 1 het niet meer doet (?), 1tje ondermijn videokaart, eentje blaast uit mijn kast zegmaar, en die onder mijn voeding is uit. In mijn voeding zit er ook één.
Denk je dat het mijn voeding is door de afwijking?

Bedankt dat je in ieder geval wilt helpen :thumb:

Hoi !

Dit soort fouten is van afstand moeilijk op te lossen.

Kijk, hier begin ik met er een andere goede voeding aan te hangen, en dan de PC te laten draaien onder volle belasting.

Treedt de fout dan weer op, test ik ander geheugen, andere graka etc. etc.

Hierbij ga ik er steeds van uit dat de software 100 % in orde is.

Maar ik neem aan dat een softwarefout (drivers, bijv.) de vorige reparateurs zou zijn opgevallen.

Dus: het merk van je voeding zegt me niets, maar hoeveel Watt wordt er aangegeven ?

Memtest 1 x zegt niets, moet je in principe de hele nacht laten draaien; als er een zo grote fout in zou zitten zou de PC nauwelijks opstarten. Breng de PC naar een goede reparateur, en laat ze ´m deze keer goed nakijken !

Je hebt tevens garantie op een reparatie !

Greetz,

Harry.

Hoi !

Dit soort fouten is van afstand moeilijk op te lossen.

Kijk, hier begin ik met er een andere goede voeding aan te hangen, en dan de PC te laten draaien onder volle belasting.

Treedt de fout dan weer op, test ik ander geheugen, andere graka etc. etc.

Hierbij ga ik er steeds van uit dat de software 100 % in orde is.

Maar ik neem aan dat een softwarefout (drivers, bijv.) de vorige reparateurs zou zijn opgevallen.

Dus: het merk van je voeding zegt me niets, maar hoeveel Watt wordt er aangegeven ?

Memtest 1 x zegt niets, moet je in principe de hele nacht laten draaien; als er een zo grote fout in zou zitten zou de PC nauwelijks opstarten. Breng de PC naar een goede reparateur, en laat ze ´m deze keer goed nakijken !

Je hebt tevens garantie op een reparatie !

Greetz,

Harry.

Bedankt, ik zal hem wegbrengen... Er zit 300 Watt in, ik weet niet of dat veel is... :shocked:

Bedankt :thumb:

Is het toevallig een HP/Compaq PC waarin later een andere videokaart, die 8600GT ingezet is?

"Ik heb 3 Fans in mijn kast zitten waarvan er 1 het niet meer doet (?), 1tje ondermijn videokaart, eentje blaast uit mijn kast zegmaar, en die onder mijn voeding is uit. In mijn voeding zit er ook één"

die hipro voeding heeft geen 2 ventilatoren.
de ventilator onder de voeding is altijd van de processor en die moet toch echt wel draaien.

Hoi !

@Pete1: jaaaa, daar heb ik overheen gelezen !

Greetz,

Harry.

"Ik heb 3 Fans in mijn kast zitten waarvan er 1 het niet meer doet (?), 1tje ondermijn videokaart, eentje blaast uit mijn kast zegmaar, en die onder mijn voeding is uit. In mijn voeding zit er ook één"

die hipro voeding heeft geen 2 ventilatoren.
de ventilator onder de voeding is altijd van de processor en die moet toch echt wel draaien.

Die draait dus niet.... :confused: Lekker bedrijf daar, maargoed.

Is het toevallig een HP/Compaq PC waarin later een andere videokaart, die 8600GT ingezet is?

Dat klopt inderdaad, maar voordat ik de videokaart had, had ik het ook al, maar dan nog erger zelfs. Het is een HP Pavillion t3530.nl

EDIT:
Dit is 'em: http://www.kieskeurig.nl/product/23BFD9EF7C1F0923C12571B60048C246.htm

Laatst bewerkt:
Afgezien van je probleem met de fan heb ik dus ook nog gelijk vwb systeem met later geplaatste videokaart.

Je voeding is dus OOK niet goed genoeg!

Ok, dat word dan vrijdag of zaterdag terug naar winkel en nieuwe voeding erin, dat is het dus? :) Bedankt! :thumb::thumb:
Hoeveel zal ik kwijt zijn voor een ... 350 watt voeding?

Laatst bewerkt:
Lijkt mij dat je die processor koeler die niet werkt ook 1000% zeker moet vervangen, eigenlijk nog belangrijker!!!!!

En niet meer terug naar 1 van die winkels waar je eerder bent geweest, dat is dus niks!!

Lijkt mij dat je die processor koeler die niet werkt ook 1000% zeker moet vervangen, eigenlijk nog belangrijker!!!!!

En niet meer terug naar 1 van die winkels waar je eerder bent geweest, dat is dus niks!!

Lol, ze hadden die cpu cooler uitgezet omdat anders de GPU cooler niet kon worden aangesloten waasrchijnlijk... :evil::evil: :mad:
Draadje hangt er zomaar los bij...
Hoeveel watt zal ik nodig hebben?

Laatst bewerkt:
Ik ben terug naar de winkel geweest, gelijk 550 watt voeding erin gezet, nu ff proberen :thumb::thumb::thumb: Of ie het doet :thumb:

heb niet zoveel tijd atm maar ik heb 15 minuuten gespeeld en hij doet het goed :thumb: Bedankt allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan