Loopt vast tijdens opstarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aldi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Aldi

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2008
Hallo

Telkens ik mij computer opstart loopt hij vast bij het opstarten. Hi komt dus op het bureaublad, ik zie alle icoontjes maar als ik met m'n muis naar de taakbalk onderaan wil gaan, dan staat er een zandlopertje en kan ik niks doen.

Als ik dan naar taakbeheer ga en ik meld me af en daarna weer aan, dan kan ik wel met de computer werken. Als ik me afmeld, dan komt er ook op om explorer.exe nu te beïndigen(ds mss is dat ergens het probleem ofzo).

Nu, als ik m'n computer formatteer, dan doet hij 't weer normaal maar na 2 à 3 dagen heb ik weer hetzelfde probleem en moet ik bij het opstarten dus eerst weer afmelden en dan aanmelden voordat ik met de pc kan werken.

Kan iemand mij helpen ?

Alvast bedankt.

Misschien is het niet de oplossing, maar probeer eens de windows xp cd er in te doen en dan te repareren.
Je komt dan in een DOS scherm terecht waar je het volgende commando in typt:

--
chkdsk /r
--

Verder lijkt het inderdaad je explorer te zijn.
Mocht het bovenstaande niet werken...

Op je windows xp cd staat het bestand explorer.ex_

Maak vervolgens een startup flop aan (format /s) en kopieer het programma expand.exe (staat in de x:\windows\system32 folder (de x staat voor je windows partitie standaard C) op deze flop. Zet "explore.ex_" er ook op.

Start de computer op van de diskette en geef het command
Code:
expand a:\explorer.ex_ x:\windows\explorer.exe

Wat hij nu doet is de huidige explorer vervangen door een nieuwe van je window xp cd.

Hoop dat dit helpt, anders hoor ik het wel.

lamert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan