• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Looptijd verdelen over maanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen8501

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 okt 2018
Dag,

Graag roep ik jullie hulp in bij het volgende:

Ik heb een aantal projecten die over meerdere jaren lopen. Graag wil ik middels formules de looptijd in maanden aangeven (kolom F), alsmede het aantal maanden dat het project loopt in een betreffend jaar (kolom G - L) met in ogenschouw genomen de einddatum van het project in dat jaar.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

Bijlagen

hallo Jeroen, welkom hier.
vertel eens vanaf hoeveel dagen een maand mee telt.

deze oplossing telt het aantal dagen , deelt het door ongeveer 30 en rond het dan af op hele getallen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dank, Sylvester! Dit helpt mij zeker op weg en de 30 dagen per maand is voor mij prima.

Nog 2 vragen:
- is er een mogelijkheid om de looptijd in maanden aan te geven in kolom F? Een oplossing hier zou kunnen zijn een simpele Sum-formule, maar ben benieuwd of er nog een andere mogelijkheid is.
- De projecten waarvoor nog geen start en einddatum weergegeven zijn, worden nu allemaal voor 12 maanden per jaar meegeteld. De waarde zou hier 0 dienen te zijn om te voorkomen dat bij het koppelen van de omzet voor een enorme afwijking gaat zorgen. De beste oplossing hier zou een IF-formule zijn, vermoedt ik?

Voor de tweede vraag
Code:
=round(max(0;min(g$2;$d5)-max(g$1;$c5))/(365,25/12);0)*(count(c5:d5)>1)

Dank, allen voor jullie snelle hulp! Mijn vraag is hier inderdaad mee opgelost! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan