Lord of the rings doet het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dolty

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2012
Ik speelde het spel lord of the rings battle for middle earth altijd op de computer van mijn vader (windows vista redelijk nieuw) Maar sinds ik een eigen laptop heb (windows xp uit 2002) wil ik het spel daarop spelen. Ik heb het spel geïnstalleerd maar nu krijg ik steeds deze foutmelding:

lotrbfmedoetnie.jpg

Aan directx kan het niet liggen. Dat probleem heb ik onderhand opgelost. Nu kan het dus liggen aan mijn grafische kaart (ik heb geen idee wat dat is) of aan de beeldscherminstellingen?

Ik hoop dat iemand me kan helpen

Als de grafische kaart ook uit 2002 is is de kans groot dat ie het niet trekt en dan zou dat het probleem kunnen zijn.
Welke grafische kaart zit er in?
Met een tooltje als bijv Specy kan je dat zien. Hier te downloaden: http://www.piriform.com/speccy/download

Ik heb Specy geinstalleerd. Hoe kan ik nu zien wat mijn grafische kaart is?

Speccy.jpg

Tja, dit is wat ik zie. Verder geen jaartallen waar de grafische kaart vandaan komt. Zit er trouwens een verschil tussen video kaart en grafische kaart

Een videokaart en graphicscard is hetzelfde.
Je moet het scherm naar beneden scrollen (vertikale kolom rechts in het scherm) om naar de informatie lager in het scherm te kunnen kijken.

De suggestie van IDO435 is een heel goeie. Daarmee kan je zien of het spel kan werken op JOUW computer. Dat ie op de computer van je vader doet is niet relevant. datz egt hooguit dat de computer van je vader wel geschikt is.

Overigens is de grafische kaart die van het type Intel 965. Dat is een in het moederbord ingebouwde grafische voorziening en waarschijnlijk onvoldoende om dit spel te spelen.
Maar doe nu maar wat IDO435 aanraadt, dan weet je het snel.

oo, ik had het niet goed begrepen. Die site zegt dat mijn computer het niet kan, omdat de video kaart niet goed is. Hoeveel kost een nieuwe video kaart ongeveer? Ik heb deze nodig: NVIDIA GeForce 6600, 6800 of 7800

(kan je überhaupt een nieuwe videokaart in je computer laten zetten)

Laatst bewerkt:
Okee, bedankt voor de hulp. Ik denk dat ik maar met mijn laptop langs een computerzaak ga, daar weten ze vast alles wel.

Ah, ik had niet begrepen dat het om een laptop gaat. ik dacht dat het een PC betrof.
Een laptop kan je geen extra graphische kaart inprikken. Hooguit zou er mogelijk een externe grafische kaart aan kunnen, maar dat is niet goedkoop.

Iik denk dat je dit spel maar moet vergeten, of een nieuwe PC kopen (en koop dan een PC en geen laptop, want dan krijg je veel meer waar voor je geld).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan