los pst bestand importeren in Windows 10 MAIL.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Een kennis van mij heeft een computer met Windows 10. Dat is een upgrade van Windows 7 waarop ze Outlook Express had. Bij die upgrade bleef OE bewaard en daar werkte ze al jaren mee. Door een probleem met Windows 10 is gebruik gemaakt van de optie Windows 10 opnieuw installeren met behoud van persoonlijke bestanden (documenten, mail, enz.) . Na de herinstallatie waren de problemen van Windows 10 verholpen en waren haar .dbx bestanden en 2 pst bestanden bewaard gebleven. OE was verdwenen zoals alle externe software. Ze wil die losse pst bestanden nu importeren in Windows MAIL. Dat gaat niet direct, hebben we gezien. Dat zou moeten via MS Outlook. Maar kan je losse bestanden zonder folderbestand wel importeren?

graag jullie reactie. B.V.D.

sgrav000

los pst bestand importeren in Windows 10 MAIL

Dank Manamana voor jouw snelle antwoord. Ik heb het artikel in Computer Totaal uitgeprint en ik ga het bestuderen.

sgrav000

Vaak zijn er alleen commerciële omzet programma's, Windows Mail is tuurlijk een uitgekleed iets.. anders koopt niemand MS Outlook meer...

Heb eerder een adres boek ervaring die niet te exporteren (via csv of zo) te doen was... dus was balen voor degene die ik hulp wilde bieden, maar hij zag ook dat het niet lukte (~2006?)
Op een bepaald moment heb ik alle contacten in het oude adresboek geselcteerd en toen Ctrl+C ... en op de gok Ctrl+V in het nieuwe adresboek...
Yep... alles was over gezet....!

Die truc werkt vast niet altijd... maar je zou hem kunnen proberen... op 2 manieren nadat je Outlook geïnstalleerd hebt (60 dagen bruikbaar... lang genoeg voor de test..neem de 32 bits versie):
Heb je Oulook werkend met DE pst? Ok...
1. Selecteer en sleep alle mail van Outlook naar "Windows Mail".
NOK
2. Selecteer alle mail van Outlook eerst met Ctrl+C ... en paste met Ctrl+V in "Windows Mail".

NOK????
3. Via een omweg: https://www.webwijzer.nl/e-mail/e-mail-overzetten-van-outlook-naar-windows-mail.html
Dit lijkt getest te zijn.. je zou dit als 1e kunnen uitvoeren... wel wat werk maar het lijkt goed te gaan... althans hier beschreven.

NOK?
Kijk eens of omwegen via andere mail programma's werken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan