loshalen beeldscherm toshiba

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
het beeldscherm van mijn oude toshiba satellite laptop blijft op half beeld steken. met een beetje buigen komt soms het hele beeld er weer. misschien een losse stekker of een gebroken draadboom, hoorde ik.
in ieder geval moet het nu los, maar hoe? het is zo hermetisch dicht als een kubus. waar en hoe peuter je hem los?

Hallo

Het buigen van wat????

Het t.f.t. scherm zelf , of keyboard , c.p.u. gedeelte ????

Motherboard , cpu , etc , zijn meestal d.m.v. de "philips schroeven geassembleerd.

Display gedeelte , idem dito , maar om esthetische redenen zijn deze meestal d.m.v. plastic afdekdopjes "verborgen".
Let wel dergelijke afdekdopjes zijn slechts sporadisch zonder visuele schade te verwijderen.

Vermoed persoonlijk weerom een slechte soldeerverbinding , dit in het t.f.t. gedeelte ...

Peter

het gaat er mij om hoe ik het toetsenbord aan de bovenkant loskrijg of anderszins bij de bedrading van het tft-scherm kom. Met buigen bedoel ik het scherm, een beetje draaien en hij pakt weer. Heeft het zin om het toetsenbord los te halen? Moet je dan een plastic lipje lospeuteren en welk? Phillips schroeven zie ik niet aan de bovenkant. bedankt vast!

Henryy

als het goed is zit er onder de functieknoppen een soort strip die je eraf kan halen daaronder zitten de bevesting van het paneel

Hallo

Zie ook :

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?postid=1251760#post1251760

Ik vermoed dat het scherm zelf is dichtgeklikt , mits er geen schroeven zichtbaar zijn....

Voorzichtig eens peuteren en de "slotjes" los proberen te krijgen "stuk voor stuk".

Een beetje "formica" ertussen , en proberen bij alle andere.

De "backlight" werkt egaal , wat zelfs op de "geposte" foto duidelijk te zien is ....

Het zit em dus inderdaad in de toegevoerde data....

Dus , yep , een slechte verbinding .

Je zou deze in theorie visueel snel moeten kunnen vinden , indien je het betrokken scherm uiteraard kunt openen.....

Het c.p.u./keyboard gedeelte dien je volgens mij niet te openen .

Peter

Laatst bewerkt:
het is gelukt om het beeldscherm los te halen: met een tafelmes heb ik de rand losgewrikt, ging goed; nu is echter uiteindelijk het hele beeld uitgevallen; nou ja.
ik wil nu een gewone monitor aansluiten op de laptop, maar daarvoor moet je de instelling aanpassen denk ik. ik zie nu niet hoe dat kan, met een dood beeldscherm. de monitor reageert niet als ik de stekker erin duw. hoe moet ikdat doen ajb?

Hallo

Kun je geen duidelijke foto "posten" v/d gedemonteerde , geopende t.f.t.???

Het openen van een dergelijk scherm die reeds de nodige intermitterende "slechte " verbindingen bezit , kan uiteraard tot een volledig niet werkend scherm leiden , er dient maar 1 massaverbinding weg te vallen om tot dergelijke resultaten te leiden...

Meestal kun je omschakelen d.m.v. [FN] + [LCD/CRT] tussen beide....

Men durft echter deze toetscombinatie veranderen van model tot model.... dus eventueel even zoeken....

Of .... de handleiding even lezen.

De nodige voorzichtigheid dient in acht te worden genomen , om de "flatcable" tussen scherm/p.c. , meestal een opgedampt exemplaar niet te beschadigen....

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan