Losse boxen over

Status
Niet open voor verdere reacties.

dekmaster41

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2012
Hallo,

Sinds kort ben ik verhuist naar mijn nieuwe kamer en toen ik ik mijn pc en alles had geïnstaleerd vond ik nog de oude home cinema set van mijn broer (die het huis is uit gegaan). Van hem mocht ik hem hebben en ik heb hem ook direct aangesloten. Het geluid was zeer goed tot ik de volgende dag probeerde om hem aantezetten en terug naar de aux-in setting te gaan en het knopje het niet meer deed. Ook de dvd-out knop doet het niet meer en de afstandsbediening zat er niet bij en ik geloof dat het kastje in het algemeen kapot is. Het enige is is dat ik nu met een stapel losse boxen zit die ik dolgraag zou gebruiken maar ik heb gewn idee hoe. Ik heb een geluidskaart in mn moederboord maar die kan het niet aan lijkt me. Weet iemand hoe ik ze toch aan de praat kan krijgen. De home cinema set is een philips hts3500s en mijn broer had een dubbele boxen set. Dus hij had 2 subwoofers, 8 normale tweeters en 2 centers. Alvast bedankt voor de moeite.

Volgensmij heb je nu dus een versterker nodig. Het beste kun je opzoeken wat voor versterker er in het nu kapotte apparaat zit en in de winkel om een vergelijkbare vragen (of als je er verstand van hebt gewoon zelf zoeken).

Bij de meeste Homecinema sets is de Subwoofer meteen de versterker voor de satelliet-luidsprekers. Dat is het geval als de satellietjes op die subwoofer worden aangesloten, en deze laatste een 230volt stekker heeft.
Als die subwoofers het nog doen, maak dan eens een duidelijke foto van de aansluitingen. Als je foto te groot wordt om up te loaden naar Helpmij, dan aub verkleinen of in .gif formaat (via het Paint programma) opslaan.
Misschien kun je die subwoofer direct aansluiten op je PC geluidskaart.

Plaats inderdaad even wat foto's van wat je hebt en van wat er kapot zou zijn, dan hebben we een wat beter beeld van waar je het precies over hebt.

Laatst bewerkt:
Volgens mij heb je in dit geval pech, omdat bij jou de subwoofer passief lijkt zijn (dwz. zonder versterker).
Je zou die satelliet speakers kunnen hergebruiken icm met een andere versterker, maar die klinken zonder subwoofer waarschijnlijk nergens naar.
Het beste kun je van Marktplaats een complete set kopen voor een paar tientjes.

Ja, het kan. Wat je niet moet vergeten is dat een versterker ook invloed heeft op de kwaliteit, dus een versterker van DX zal ik je niet aanraden. Ga eens kijken bij Media Markt o.i.d. Moeilijkheid is dat je niet 2 maar 5 speakers hebt waarvan 1 bass. Ik weet niet precies wat voor versterker je dan nodig hebt, even in de winkel vragen. Misschien staat op marktplaats ook iets.

Je zal dan een home cinema set of surround versterker moeten hebben.
Waarbij ook nog eens het vermogen en impedantie overeenkomt met de luidsprekers
Deze luidsprekers zijn daarvoor niet de moeite waard.

Ik lees net in je openings post dat je broer een dubbele set luidsprekers er op aangesloten had.
Wellicht is dit dan ook de reden dat de versterker nu stuk is.
Je kunt niet zomaar elke luidspreker (of meerdere) op elke versterker aansluiten...

Laatst bewerkt:
het was idd niet erg handig van hem maar het rare is is dat ie het nog deed toen ik een 'test' deed met maar een set boxen aangesloten. ook blijkt het een kwaal te zijn van deze set dat de versterker na een tijdje kapot gaat.

Dankjewel voor de tut over versterkers. Het moeilijke van mijn set is dat de sub en de center elk 100W op 3 OHM en de 4 tweeters zijn elk 50W op 6 OHM. Die combinatie ben ik tot nu toe nog niet tegen gekomen. Ik zou dan het beste denk ik 2 versterkers kunnen kopen (1 voor de center en sub, en 1 voor de tweeters) maar aan de andere kant is dat ook best wel duur voor een (oude) set boxen.

http://www.electronic-star.nl/6-Kanaals-Auto-Eindversterker-Auna-Car-Versterker-6000W-Acry_i9364.htm Ik heb nu deze gezien. Er staat dat hij minimaal 4 Ohm kan hebben maar omdat ik 2 van 3Ohm en 4 van 6 Ohm zou het moeten kunnen als je de wet van Ohm gebruikt (in parallel dan). Ik heb geen idee of het op die manier werkt daarom post ik het even. verder is de wattage per box net iets te laag voor mooi (90W per box) maar de tweeters gebruiken maar 50W dus misschien dat dat met elkaar opweegt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan