losse mappen samenvoegen tot 1 bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

StijnJR

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2015
Beste iedereen,

Na heel veel informatie gevonden te hebben zou ik graag een vraag willen stellen.

Ik heb het volgende probleem:

Ik lever dagelijks producten uit, daarvan maak ik met een excelblad diverse tabbladen orderintake -> pakbon -> afleverbon -> daarna een deelfactuur.

De deelfactuur sla ik automatisch op in een speciale map met de volgende omschrijving: klantnaam-weeknummer-volgnummer.

Nu zou ik graag willen dat ik die losse excel bestanden per klant en week nummer bij elkaar kan voegen om een totaal factuur te kunnen maken.

Is dat mogelijk ?

Groet,

Stijn

Vertel:

- de naam van de map/folder/directory
- een voorbeeld van de naamgeving van een bestand.

alle xls bestanden in een directory verzamel je eenvoudig met:

Code:
Sub M_snb()
  sn=split(createobject("wscript.shell").exec("cmd /c dir G:\OF\*.xls* /b/s").stdout.readall,vbcrlf)
End sub

de resulterende array kun je eenvoudig filteren op klantnaam, weeknummer

Beste nsb,

Ik sla de deelfactuur op in een mapje op de C-schijf met als omschrijving factuur.

Met een macro heb ik ( met dank aan dit forum ) het zo kunnen maken dat Als ik een toetsencombi gebruik hij automatisch opslaat en de tabbladen leegmaakt zodat er bij de volgende alles leeg is.
Hij slaat nu steeds op met klant nr - weeknummer - volgnummer ik krijg dus klant 2 - wk34 - 200150025

Wel is het dat hij het opslaat als .XLSX bestand en hij meld dat dat niet kan een werkblad zonder macro's ( vb project )
Ik hoop dat je me kan volgen, is lastig uit te leggen merk ik wel.
Of is bestand makkelijker ?

Mvg

Stijn

Lees svp mijn vragen nog eens door en vergelijk ze met je 'antwoorden'.

En gebruik svp mijn alias correct of niet.

Hoi,

Excuus voor mijn schrijffout.

Ik moet toegeven dat ik een dummie ben op het gebied van VBA's dus ik begrijp niet helemaal welke info je vraagt van me.
Als ik uw bestandje in een nieuw bestand zet en draai zie ik heel snel een zwartscherm maar niet meer dan dat.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan