• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Losse tabbladen EXCEL naar PDF met macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

WillemdeZwijger

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jun 2022
Beste allemaal,

na uitvoerig de zoekfunctie op jullie forum te hebben gebruikt en google te hebben afgespeurd, heb ik een account aangemaakt om jullie de volgende vraag te stellen.

Via het volgende onderdeel ben ik een heel eind gekomen met VBA, maar het laatste stukje mist nog. Ik heb links en rechts de code geprobeerd aan te passen, maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat dit ook mijn eerste macro wordt...
https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/942983-Tabbladen-opslaan-als-PDF

Wat wil ik doen?
- Er staan een 12 tal tabbladen in een Excelbestand. Deze moeten allemaal in losse PDF's worden opgeslagen
- De PDF moet in een apart mapje worden opgeslagen.
- Alle tabbladen hebben in veld C25 een uniek (factuur)nummer. Het zou mooi zijn als het PDF-bestand ook deze naam krijgt .

Kunnen jullie mij verder helpen? Scheelt een hoop handmatig werk

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Met vriendelijke groet, Willem

Als je een voorbeeld plaatst van je Excel document zal dat best in orde komen.

Beste,

bedankt voor je snelle reactie

Ik heb het bestand geanonimiseerd en gevuld met fictieve namen. Het is een simpele administratie waarbij het dus de bedoeling is dat de facturen na een druk op de [ pdf knop ] automatisch in een mapje terecht komen.

Kun je hier wat mee?

[ edit ] - bij het uploaden na anonimiseren zie ik dat de afdruklijnen van de factuurtabbladen zijn versprongen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dit achter een knop:
Code:
Sub FactuurNaarPDF()
    For Each sh In ThisWorkbook.Sheets
        If LCase(Left(sh.Name, 12)) = "factuurblad_" Then
            sh.ExportAsFixedFormat 0, ThisWorkbook.Path & "\" & sh.Range("M2") & ".pdf"
        End If
    Next sh
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan