Losse vellen gebruiken in kettingpapierprinter

Status
Niet open voor verdere reacties.

JordyDew

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2015
Berichten
24
Beste mensen,

Ik ben nieuw hier en ik heb een probleem met mijn printer. Ik zal er maar niet bij vermelden dat het een brailledrukker (brailleprinter) is, want dat is eigenlijk niet zo van belang.
Maar mijn vraag is: bestaat er een manier om losse vellen (denk aan gewoon printpapier) te gebruiken in een printer voor kettingpapier?
Ik wil dit doen omdat het kettingpapier heel duur is! Voor 500 vellen betaal ik maar liefst €60,99! Oké, het is wel zwaar papier (160g), maar dat kan toch veel goedkoper!
Daarom dus deze vraag!

Ik lees graag jullie antwoorden!

Mvg Jordy
 
Volgens mij kan dat wat jij wilt niet, het papier transportsysteem in de brailleprinter is daarvoor niet geschikt.
 
Hoi,
En bestaat er iets dat een papierdoorvoerlade toevoegt op de draairollen van de doorvoerder?
Even een voorbeeldje: een sheetfeeder van 50 vellen met een soort band die enkele doorvoerrollen actief maken.
Mvg Jordy
 
Goeie vraag :d, ik heb echt geen idee...
Wil wel voor je zoeken of er zoiets bestaat maar dan moet je even het merk & type van de printer vermelden..?
Ben met braille-printers totaal niet bekend..
 
Ik heb een Index Braille Badic-D V3.
Die staat bekend onder de naam Index Basic-D v3, maar ik vind niks! Ik hoop dat jij meer succes heb doordat je de foto's kan zien en misschien iets universeels kan vinden!
 
Hier hetzelfde resultaat, de Everest-D V4 heeft dat wel...maar de Basic niet..
Wellicht kun je eens contact op nemen met de fabrikant met deze vraag..?
 
Dat had ik al gedaan, of toch met de verdeler hier in België. Nou, een officiële weg is er niet en zal er nooit komen! Ik had gehoopt dat er iets universeels had bestaan! Iets wat je bv op 30 verschillende printers met kettingpapier kon gebruiken!
Jammer, maar er is niets aan te doen! Dan nog een kleine drie jaar wachten, en dan mag ik een nieuwe brailledrukker aanvragen!
 
Tja, hoe vervelend ook, dan houdt het op denk ik..
Ik kan verder niets voor je betekenen, heb ook vanmorgen nog even verder gezocht maar zonder resultaat.:(
 
André, ik ben blind, dus wil je beschrijven wat er in dat filmpje gebeurd?
Ik zag wel dat het om de Everest en de 4x4Pro ging.
Ik lees graag je antwoord!
 
http://braillerdepot.com/Support/Manual-Ev4X4_English_.pdf
Het lijkt mij te gaan om een papier feeder die in de Pro versie zit die alle soorten papier aan kan ook zonder gaatjes.
Het is me nu nog niet duidelijk of je die op jouw set kunt plaatsen als uitbreiding, info is inderdaad schaars...

Ik probeer nog wat te vinden, maar ik beloof niet teveel.
Hebben jullie een vereniging die dit soort zaken beter weet?
 
De verdeler hiervan (in België) is Optelec NV, Sensotec NV en KobaVision BVBA. Er zullen er nog wel meer zijn, maar ik heb mijn drukker bij Sensotec NV gekocht. Zij zeiden me dat ik dat niet kon doen!
Ik hoor nog wel wat je al dan niet gevonden hebt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan