• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

loting

• Onderwerp starter Onderwerp starter rsk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rsk

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje aan jullie. Wie weet hoe je een loting moet maken met excel ? en dan bedoel ik je heb b.v. 10 namen in cellen staan en je drukt op een knop en dan komt er in een aparte cel 1 van de 10 namen te staan die excel als winnaar heeft uitgekozen.

Wie kan zoiets als voorbeeld voor mij maken en mij uitleggen hoe dat moet. Ik gebruik office 2013.

Het liefst zonder de vba techniek. Want hier heb ik helemaal geen kaas van gegeten.

Alvast heel erg bedankt :thumb:

Laatst bewerkt:
Afhankelijk van de situatie kan dat prima met de rand() en index() functies. Als de functie automatisch mee moet groeien met de lijst e.d. wordt het wel wat ingewikkelder

Hoe bedoel je? Kan je me het uitleggen en een voorbeeldtje maken? Kan je op een knop drukken met wat jij bedoeld en dat hij dan 1 naam kiest?

ik bedoel zoiets:
Code:
=INDEX(E6:E9;ASELECTTUSSEN(1;4))

Bovengrens moet natuurlijk worden aangepast aan het aantal namen in de lijst. verversen van de keuze kan met f9

Dank je wel. Het werkt wel maar ik wil graag dat ik namen in cellen zet en dat ik op een knop kan drukken en dat er dan pas een naam komt te staan in een cel.

Kan jij ook zoiets maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan