• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lotjes maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lizzard

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2004
Hoi:cool: ,

Ik heb een vraagje, en hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik wil lotjes maken voor een kleine loterij bij mijn dochter op school.
Ik wil dit doen in exel te beginnen bij 1001 en eindigen bij 6001
de daar tussen liggende getallen moet dan automatiesch ingevuld worden door de computer, hoe doe ik dit is hier een formule voor??:confused:

Beste Lizzard,

Je wilt 5.000 loten maken? Ik neem aan dat je er ook zoveel mogelijk op 1 A4 wilt hebben?
Je kunt eenvoudig in cel A1 het getal 1001 neerzetten, en dan op Bewerken - Doorvoeren - -Reeks klikken. Kies voor Reeks in Kolommen, Intervalwaarde 1 (= standaard), Type = Lineair (= ook standaard) en bij eindwaarde zet je 60061 neer. Klik op OK.

Je hebt nu 5.000 loten in 1 kolom, te printen op 90 A4-tjes.
Nu moet nog de grootte van een lot bepaald worden en de opmaak (lettertype, lettergrootte). Misschien wil je er ook nog tekst bij, bijv. de naam van de school, of de naam van het project / feest of zo?

Centrale vraag dus: Hoe wil je dat een lot er uit komt te zien?

Op naar de volgende stap,

Richard

Als jij dan ook nog de autoresponder op je mail uitzet, ben ik als administrator ook weer een beetje blij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan