Lotus agenda

Status
Niet open voor verdere reacties.

beernd

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2002
Heb sinds kort via mijn werk het gebruik van een lotus agenda, nu heeft ook iemand anders de mogelijkheid om afspraken voor mij te maken. Is het mogelijk om met deze agenda dat on-line te doen, dus een ander toegang geven tot mijn agenda, of kan dat alleen met een thuisnetwerk en niet via het internet?

delen kan alleen via het internet of netwerk.
je moet toch kontakt kunnen maken met elkaar......
Maar als je een agenda wilt delen dan kun je bivoorbeeld ook de agenda van gmail gebruiken.

Hoi Puppie,

We willenm graag egbruik blijven maken van Lotus. Kan Lotus dus bijvoorbeeld op een server geplaatst worden zodat je vanuit een andere plaats kunt inloggen en data kunt veranderen?

Groeten

ja dat is altijd mogelijk....

uuh oke, hoe is dat op te lossen dan? sorry een leek hiero

precies zoals jij het zelf voorstelde.
lotus installeren op de server en zorgen dat diegene kunnen inloggen op de server.

oke, dan gaan we ermee aan de slag.

en zal er ongetwijfeld nog op terug komen:eek:

:thumb:

heb je op dit moment ergens serverruimte?

nee ik niet, mijn werkgever heeft dit probleem dus en mij gevraagd om te kijken naar een oplossing.

Kan ik met realVNC zo'n netwerk omgeving creeren?

maar lotus staat toch ergens op een server ??
als jouw baas er voor zorgt dat jullie van buiten toegang krijgen op die server dan heb je eigenlijk niet veel nodig.

nee het staat niet op een server, dat was een optie van mij, als dat alles makkelijker maakt is dat natuurlijk mooi. Het staat dus nu op een desktop pc.

Psies,

Nu weet ik niet welke domino server versie jullie gebruiken (is de serverkant van lotus notes)
Maar rond versie 5 (kan dus ook pas sinds 6 zijn) heeft die ook een web mogelijkheid (dus simpel met je browser naar de server toe) en natuurlijk kun je ook de boel ontsluiten via een vpn oplossing en een lokale notes client.

Nu kan het zijn dat jullie nog geen domino server hebben en dan zul je die moeten inrichten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan