Low Budget Systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Csi Nom

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Hallo Allemaal,

Sinds gister heeft mijn Pentium 3 het begeven. Dit was een pc die gebruikt werd voor internet en tekstverwerking en een paar games voor de kinderen. Nu wil ik een nieuw systeem hiervoor terugkopen, hier hoeven geen hoge eigen aan gesteld te worden.
Beetje normale videokaart, internetten, downloaden, branden en tekstverwerking.
Nu heb ik deze 3 al gevonden. Graag zou ik jullie mening hierover horen en eventueel andere suggesties.

Pc1:
34315 Tweakers.net Best Buy Ultra-budgetsysteem Mei 2007
http://www.sallandautomatisering.nl/

Pc2:
31660 Tweakers.net Best Buy Basissysteem Maart 2007
http://www.sallandautomatisering.nl/

Pc2:
http://www.completer.nl/pages/page.aspx?c=configuratiedetail&cnf=3

Andere samenstellingen zijn ook van harte welkom!
Budget 350 euro (exclusief monitor, toetsenbord en muis etc.)

Laatst bewerkt:
Voor wat jij nodig hebt zou ik gaan voor deze:

Acer Power Fh Cel-d 360 3.466 GHz
512mb RAM
80gb HDD
Dvd/rw-drive
€ 394,97

Kost ietsje meer dan je budget, maar in mijn ogen perfect voor iemand met jou eisen.

Oke bedankt voor je snelle reactie :thumb:
Waar had je deze gevonden? Is alleen de processor celeron niet wat aan de langzame kant?

Laatst bewerkt:
mja, en wat natuurlijk ook nog kan is je oude systeem oplappen. Hangt er een beetje vanaf wat eraan kapot is? Bij alternate koop je een heel leuk upgrade-setje (moederbord+cpu+geheugen) voor € 150. Zie HIER. Geluids-, netwerk en videokaart on-board.
Voor zes tientjes extra heb je er ook nog een knappe harde schijf bij, zie HIER.
Voor iets meer dan 200 euro ben je helemaal het mannetje.

Wil je er ook nog Vista Homebij hebben, kost hetzelfde upgrade-setje € 239,- (excl. harde schijf)

al die onderdelen worden geleverd met een duidelijke handleiding, dus laat je niet afschrikken doordat je het zelf in elkaar moet zetten. Een IKEA boekenkast is moeilijker... :D

Laatst bewerkt:
Oke bedankt voor je snelle reactie :thumb:
Waar had je deze gevonden? Is alleen de processor celeron niet wat aan de langzame kant?

Aangezien hij een intel is, helaas: ja, hij is een beetje aan de langzame kant.
Maar die series heb je vaak ook met een versie waar een amd inzit, een turion dan ofzo, die zijn wel ok voor 'dezelfde' snelheid:thumb:

madmuppet, ja dat kan natuurlijk ook. Gisteren heb ik de voeding eruit gehaald, nieuwe voeding van een andere comp erin gezet en toen deed deze het nog steeds niet. Dus ik denk dat het moederbord kapot is, hoewel de voeding ook wel stinkt. Maar goed, past die upgrade set makkelijk op alles? Heb ook een oude behuizing die er niet meer uit ziet. Als je zou moeten kiezen van 1 van die 3 pc's, welke zou je dan nemen?

Oke bedankt Vista. En welke van deze 3 bovenstaande computers zou jij kiezen?

Laatst bewerkt door een moderator:
# AMD Athlon X2 64bit 4000+ EE (Dual Core, socket AM2) (EE= energie zuinig)
# 1024 MB DDR2 667 geheugen (A-merk)
# Samsung 250Gb SATAII Harddisk
# Sony/Nec 18x DVD+- dual layer brander
# VGA onboard
# 5.1 sound
# LAN (dus zo aan te sluiten op uw internet kabel of adsl modem)
# 8xUSB 2.0 (4x achter, 2x voor, 2x intern)
# nog 2 ongebruikte PCI sloten en 1x PCI-e aanwezig, dus uitbreiding mogelijk
# Codegen 400Watt kast (low noise)
#

# PRIJS : 319,95 euro (incl BTW)

Persoonlijk zou ik kiezen voor de laatste. Tenzij de grafische kaart van de eerste evenwaardig of beter is, dan zou ik kiezen voor de eerste. Maar info over de grafische kaart vind ik daar niet.

Mr Music, waar heb je deze samengesteld? Ik zie geen videokaart? Of is dit niet nodig, is onboard genoeg?

En Vista bedankt voor je mening :D

upgrade-set is gewoon een ATX bord, dus dat past al gauw, tenzij je een heel kleine kast hebt.

setje van MrMusic ziet er ook niet slecht uit. Je kan wat verder shoppen bij alternate en naast die upgrade set een kast (± € 60,-) en DVD writer (± € 30,-) nemen, kom je ongeveer op hetzelfde uit. Je moet natuurlijk geen super-prestaties verwachten in games enzo, maar een beetje knappe pc hoeft geen vermogen te kosten.

Laatst bewerkt:
Mr Music, waar heb je deze samengesteld? Ik zie geen videokaart? Of is dit niet nodig, is onboard genoeg?

Een beetje redelijk systeem van rond de 300,- euro heeft meestal wel alleen VGA onboard, valt bijna niet aan te ontkomen. Maar wanneer er een PCI-e x16 slot opzit, kun je er later altijd weer een leuke videokaart inzetten ,maar je hebt dan wel een redelijke basis.

Systeem (nieuw) staat aangeboden op Marktplaats samen met nog heel veel andere leuke aanbiedingen. gewoon onder Computerhardware - Systemen zonder monitor

Hoi nogmaals,

Ik weet niet waar je woont, maar de Mediamarkt heeft op dit moment een Microstar in de aanbieding:

Intel Pentium D 925 3,0 GHz, dual core, 800 Mhz FSB
1024 MB DDRII-Ram
160 Gb Harde schijf
DVD rewriter dual layer
8 kanaals audio on board.
Vista Home Basic (helaas)

Voor € 399.=

Laatst bewerkt:
Ommeren, bedankt voor je reactie. Mediamarkt zit voor mij niet echt in de buurt, daar moet ik voor naar Rotterdam (45 km). Verder is 400 euro wat aan de hoge kant.
En vista hoef ik er niet bij te hebben, heb mijn eigen besturingssysteem.
Toch bedankt! :thumb:

Hoi ik weet niet of je nog wat gekocht hebt maar je hebt bij alternate ook nog een intel-upgrade setje! intel pentium D en 1 gig geheugen.
mischien is het wat voor je??

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan