low profile uitbreidingskaart firewire PCI (dus geen PCI express)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knientje

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2009
Ik heb onlangs een digitale videocamera cadeau gekregen, het is geen nieuwe maar dat hoeft voor mij ook niet.

Nu heb ik het volgende probleem, als ik de opnames van de camera naar mijn pc wil versturen heb ik een firewire connectie nodig en daar heeft mijn computer geen aansluitingen voor.

Omdat het tegenwoordig allemaal PCI-express is vroeg ik mij af of er low-profile (ik heb zo'n platte computer) firewire PCI (dus zonder express) uitbreidingskaarten zijn.

Ik heb slots over, maar dat is gewoon PCI, PCI-express slots zitten er niet in ondanks dat het toch niet zo'n hele oude computer is (Pentium 4, 3 Ghz kloksnelheid en 1024 MB RAM)

die link werkt niet

Maar goed het is dus mogelijk met gewoon PCI

Gelijk nog twee andere vragen die ik vergat te stellen.

Een betaalbaar niet te ingewikkeld videobewerkingsprogramma (dus geen Pinnacle) ?

Eén of twee van de microfoons van de camera houden niet zo van keihard geluid, waardoor je de membranen van de microfoon(s) hoort klapperen in de opnames. Ik heb al gedacht om er een soort sponsje overheen te plakken om het geluid wat te dempen. Maar misschien zijn er beter ideeën?

Ik film meestal op evenementen en daar staat de muziek/het geluid meestal niet bepaald zacht, zeker niet in België (ze hebben daar zeker andere deciBels? :d ). Waardoor ik dus geluidsvervorming in mijn opnames krijg :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan