Low virtual memory

Status
Niet open voor verdere reacties.

5i5

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
Berichten
376
Yo mensen!

Ik heb een oude PC, met een probleempje. Ik kan namelijk niet meer The GIMP (soort photoshop) openen. Als ik het programma open komt er een ballonnetje met 'Your system is running low on virutal memory' of iets dergelijks. Mijn computer wordt dan enorm traag en The GIMP loopt vast.

Een week geleden werkte alles nog perfect wat ik in de tussentijd heb gedaan is Windows updates installeren, een Adobe update gehad en nog wat software verwijderd (Window Live Zooi en nog wat troep.)

Iemand die mij kan helpen zodat alles weer goed werkt?

Alvast bedankt.
 
Instellingen van het virtuele geheugen nagekeken? Heb je nog wel voldoende schijf ruimte op je C-schijf?
 
Virtuele geheugen:

Initial state: 304MB
Maximal state: 1248MB

Harde schijf:
6,10GB vrij (van de 19GB die mijn harde schijf groot is. :p)


Ik weet het de beste PC ooit.
 
Opzich zou het voldoende moeten zijn. The Gimp al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?
 
Helaas, ook dat helpt niet.

Ik herinner me trouwens wel weer dat ik afgelopen week ook Open Office heb geïnstalleerd, maar het lijkt me dat dit geen problemen geeft.

In ieder geval bedankt voor je hulp tot zo ver.
 
Als eerste 't virtueel geheugen uitschakelen,schijf defragmenteren en dan 't geheugen 'n vaste grootte geven(begingrootte zelfde waarde als maximale grootte).Is 't proberen waard
 
Ik ga het proberen, maar denk niet dat het gaat helpen. Hier trouwens nog een screenshot van mijn Taakbeheer als GIMP 2.2 (een oude versie, maar zelfs die werkt niet) opstart.

//

Zoals je ziet is de PF Usage wel erg hoog.

Ik zal even een korte omschrijving geven met wat er gebeurt als ik de GIMP opstart.

1. Ik start de GIMP op.
2. Er komt een venstertje in beeld dat hij aan het opstarten is, mijn CPU schiet omhoog en wat dingen worden geladen (in de GIMP).
3. Hij probeert (bij GIMP 2.2) Fonts te laden, bij andere GIMP is het geloof ik brushes. Dan valt mijn CPU omlaag en schiet de PF usage omhoog.
4. Het programma loopt vast.
5. Ik ga naar taakbeheer wat staat GIMP Startup is not responding, ik zeg taak beëindigen en na een minuut of 5 is GIMP eindelijk afgesloten.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of je al aan je max. ram geheugen zit ik zou in ieder geval zoveel mogelijk ram geheugen bijprikken en dan 't virtueel geheugen hierop aanpassen.Hij heeft idd veel virtueel geheugen nodig zie ik.
GIMP should run on any NT-based version of Windows (NT4, 2000, XP or Vista). Older GIMP versions (2.0.x) could also work with older versions of Windows such as Windows 95 but they are not supported anymore. The amount of memory can be an important factor, especially if you intend to work on large images. A minimum of 128 MB of RAM is recommended, but the more RAM the better.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 256Mb RAM, maar in princie zou alles ook moeten werken omdat dat vroeger ok zo was.

Ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd en het heeft gewerkt The GIMP laadt weer razend snel. :) In ieder geval bedankt voor jullie hulp, waar het aanlag... waarschijnlijk dat ik iets verziekt had gedaan in het register ofzo...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan