LPR - poorten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yoshi

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2002
Berichten
171
Hello denkend Nederland en Vlaanderen !

Kan iemand mij het onderscheid uit de doeken doen tussen volgende zaken :

Als je een netwerkprinter installeert, dan kan je een Standaard TCP/IP-poort aanmaken en via Custom Settings de Optie 'LPR' selecteren (zie screenshot 2 op bijlage).

Wanneer je echter de Service voor Unix printing installeert, dan heb je de mogelijkheid een LPR-poort aan te maken zoals vroeger op een NT4. (zie screenshot 1 op bijlage)

Beide noemen een LPR-poort, maar wellicht is er een onderscheid. Kan iemand dit verschil uitleggen ?
 

Bijlagen

  • screenshots.zip
    87,1 KB · Weergaven: 32
Line Printer Remote. Tijdens de installatie van TCP/IP afdrukbeheer wordt er een LPR-client geïnstalleerd. LPR-clients sturen afdruktaken naar LPD-servers. Dit houdt in dat een Windows NT-computer (de LPR-client) afdruktaken kan sturen naar Unix-clients (of andere clients) waarop de LPD-service wordt uitgevoerd. (de LPD-server). LPR moet vanaf de opdrachtregel worden opgegeven. Hiervoor gebruikt u de volgende syntaxis:


l16.gif
 
Wat ik uit jouw bijlage begrijp is dat de printer via de router is aangesloten, klopt dit ?
 
Neen, niks router; via de hub. Klein verschil.

Maar laten we duidelijk zijn. Beide systemen werken voor onze toestellen. Ik vraag me alleen af wat het essentiële verschil is tussen de twee manieren van aanmaken van de poort.

TCP/IP-printing vind je standaard in Win2000 (en XP). Voor LPR-printing is een bijkomende Service nodig (Unix printing). Maar in beide kom je op dezelfde term "LPR". Er moet toch een onderscheid zijn, of niet ? Waarom anders twee wegen om tot éénzelfde resultaat te komen.
 
Er is geen verschil in benadering van de printer, wel in het OS. Terugkijkend op de sourses, is de systematiek hetzelfde.
 
Vandaag nog eens mijn oor te luisteren gelegd bij een paar andere bronnen. Het verschil in beide zou zijn dat een Standaard TCP/IP-poort met custom settings 'LPR' eigenlijk maar een simulatie is van de LPR-printing uit Unix.

Eigen aan deze Microsoft-simulatie zou bovendien zijn dat die het door te sturen bestand véél groter maakt dan eigenlijk nodig (ondermeer de header ), wat een merkbaar verschil geeft bij zware printopdrachten (bvb. voor kleurprinters).

Nou, dat weten we dus ook weer ! Een mens is nooit te oud om bij te leren. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan