lsass.exe na wijziging

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rachelina

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2010
Hallo allemaal,

Ik zit met mijn handen in het haar. Ik heb zojuist getracht mijn systeemnaam te veranderen op de computer via HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\ComputerName\ComputerName.
Ik heb beide computernamen aangepast en kreeg opeens een melding dat mijn computer binnen 60 seconden werd afgesloten met een tekst daaromheen die ik helaas niet onthouden heb. Ik heb direct de namen terug gezet naar oorspronkelijke staat maar helaas bleef dat bericht staan en hij bleef aftellen dus direct mijn pc opnieuw opgestart. Echter krijg ik nu bij het opstarten elke keer de volgende fout: lsass.exe - bewerking mislukt. De aangevraagde bewerking is niet gelukt. Als ik op ok druk, start hij opnieuw op en krijg ik datzelfde bericht. In veilige modus opstarten helpt niet, ik krijg altijd dat bericht.

Ik hoop ontzettend dat iemand mij hiermee kan helpen, want ik weet hoe het probleem is ontstaan (dom dom), alleen ik heb geen flauw idee hoe ik het weer goed krijg....

Groeten,
Rachelina

kun je in veilige modus met opdr prompt wel opstarten? evt. daar explorer typen :P?

of vanuit daar registery editor starten..
de naam terug zetten naar wat je ervan gemaakt had..
de pc herstarten
dan de naam weer terug wijzigen
en weer herstarten

een andere optie zou zijn met de windows cd of hirens boot cd te starten en een registery fix uit te voeren..

waarom heb je de pc naam via het register proberen aan te passen? en op welk besturings syteem? misschien kan ik het probleem proberen te simuleren...

Ik heb geprobeerd met opdr prompt en ook dan krijg ik dezelfde melding, geen succes dus.
Het was eigenlijk een probeersel, en heeft een computer overgekocht en met daarop dus de verkeerde naam, die wilde hij wijzigen maar hij wist niet hoe. Ik ben gaan googelen, vond de instructies en wou het even uit proberen. en tadaa. ;)
Ik heb Windows XP overigens.

Oh ja, wat betreft dat vanaf de windows cd opstarten, dat is een nogal pijnlijk punt want die heb ik niet ;)

Aaah hallelujah, ik heb de oplossing al! Als je kiest voor opstarten vanuit de veilige modus, dan staat daar ook een mogelijkheid om op te starten vanuit de laatste instellingen dat de pc nog wel werkte. Ik heb deze gekozen en het werkte, opnieuw herstart om te zien of ik dan weer hetzelfde probleem kreeg, maar het ging weer goed!
Alsnog heel erg bedankt voor de hulp :)

Een cd downloaden zonder licentie is niet illegaal.. ;) pas als je alternatieve manieren gaat zoeken om het te activeren dan overtreed je de regeltjes van microsoft..

:P pff ik lees dat je het al hebt opgelost ;) top ;) die functie lost meestal niet veel op :P maar je hebt geluk gehad ;).. volgende keer de naam gewoon wijzingen via eigenschappen van "deze computer" en dan 2e tabblad en dan naam wijzigen :P..

GR

p.s. even vraag instellen als "opgelost" ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan