lsass.exe systeemfout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Topper6628

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2005
Hallo,

Ik heb een machine met XP Home. Wanneer ik de machine opstart dan krijg ik na het windows logo in het zwarte scherm een lsass.exe systeemfout met als melding 'er zijn onvoldoende systeembronnen beschikbaar om de API te voltooien'.

Als je op deze melding gaat zoeken vindt je vanalles over patches van XP and Symantec repare tools. Het probleem is echter dat je hiervoor wel in veilige modus op moet kunnen starten en dat lukt niet want ik kan alleen het foutmelding scherm sluiten of op OK klikken.

Ik heb de opstart volgorde al veranderd in de hoop van CD op te kunnen starten, helaas. Ook heb ik het voor elkaar gekregen om een selectie scherm te krijgen waar ik aan kan geven in veilige modus op te starten. Echter is de normale start geselecteerd en is het toetsenbord buiten werking gesteld dus ik kan de selectie niet aanpassen. Dit is ook zo bij de bootable CD's.

Heeft iemand nog enig idee hoe ik hier omheen kan komen.

Messchien is het een trojan??
Klik

Download gewoon even Wintask trail en kijk in de lijst of die Isass.exe een trojan is zo ja laat hem verwijderen en gooi wintask eraf als je dat wilt

Helaas

Bedankt, voor je reactie maar helaas heb ik er niets aan want zoals je kunt lezen krijg ik de machine niet eens opgestart. Dus alle fixes, tools etc. die beschikbaar zijn kan ik niet gebruiken zolang ik de machine niet opgestart krijg. Als ik eenmaak zover ben dan kom ik er wel.

Oei.. een hardnekkig virusje ik weet niet wat je moet doen verder..
Kan je wel opstarten met een floppy?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan